söndag 26 maj 2013

Bokbloggsjerka 24-27 maj 2013

Dags för veckans bokbloggsjerka! Kolla in här för mer info.
Jag kom igår hem från en klassresa i Kyrkekvarn. Man kan säga att det var lite blandade känslor efter den :3

Veckans fråga:
Brukar du läsa om böcker?

Oftast ja. Jag vill veta om det är värt att ödsla pengar/tid på en bok om man är riktigt osäker, men om man är säker på att DEN är något för mig så ska man såklart ge den en chans. Men det är beroende på ens egen uppfattning när man har läst handlingen för den utan några spoilers, såklart.

Jag läser recensioner på böcker som jag är sugen på att läsa på bloggar jag litar på och vet att deras recensioner är spoilerfria, fast det kan ju alltid slinka in en spoiler då o då.
Om det är en bok jag t.ex. läst nyligen så brukar jag vilja veta vad andra bokbloggare/recesenter tyckte om den. Och då kan jag ju i stort sett läsa varenda recension eftersom jag redan läst boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!