måndag 8 oktober 2012

Personer du kanske känner

av Jay Asher & Carolyn Mackler

Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 368

Emma har precis fått sin första dator och hennes kompis Josh kommer över med en cd-rom så att hon kan mejla.
Men cd innehåller något som kallas Facebook.
Emma och Josh hittar sig själva fast om 15 år!
Josh är lyckligt gift, men Emma är inte det och hon försöker rätta till allt.
Och det får konsekvenser i framtiden som de inte hade anat...

Okej, jag är lite besviken på den här boken, men det kan nog bero på att jag har läst så många bra böcker att jag inte har tänkt på att den här boken är lite mindre bra.
Men jag älskar idéen att man kan se sin egen framtid på Facebook!
Boken var väldigt lättläst så jag läste ut den på en dag.
Slutet var väldigt väntat så det blev inte direkt en överraskning.

                                                               




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!