lördag 17 november 2012

Överenskommelser

av Simona Ahrnstedt

Förlag: Damm förlag (Tack för boken!)
Sidor: 384

Handling:
Ungmön Beatrice och den mest eftertraktade ungkarlen Seth träffas på Operan 1880.
Efter den kvällen tycks de ständigt korsa varandras vägar i Stockholms societet. Seth fascineras av Beatrices intelligens, frispråkighet och hon liknar ingen annan kvinna han tidigare mött. Det dröjer inte länge förrän Beatrice och Seth inser att de är involverade i en mycket komplicerad romans.

Omdöme:
Simona har verkligen lyckats med sin första debutroman. Den är helt underbar.
Likadant som hennes andra bok, Betvingade, så skriver hon på ett vackert sätt att blir berörd.

Beatrice passar utmärkt som huvudperson. Hon är väldigt självsäker och har mycket självförtroende. Men ibland gjorde hon saker som hon kunde ha gjort annorluna.

Och jag blev ganska förvånad när jag läste om att kvinnorna inte fick läsa, (Katastrofalt om du frågar mig, att man inte fick läsa böcker, vill inte leva på den tiden) och att kvinnorna behandlades så dåligt.

Jag hoppas att vi får höra mer av Simona i framtiden. Hon är helt klart en utav de bästa författarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!