lördag 3 november 2012

För evigt

av Maggie Stiefvater

Förlag: Ponto Pocket
Sidor: 352
Serie: Mercy Falls vargar #3

Spoiler varning om man inte läst de första böckerna.
Handling:
Grace har blivit varg till slut men hon och de andra vargarna lever i stor fara.
För Tom Culpeper, Isabels pappa, har bestämt sig för att döda vargarna än gång för alla.
Och Sam och Cole försöker hitta botmedlet. Men kommer dem att hinna?

Omdöme:
Vill bara ha mer böcker av Maggie Stiefvater! Hon har ett så underbart fint språk i sina böcker och beskriver allt så väl, men lämnar också mycket åt fantasin.

Spänningen släpper aldrig i böckerna och man väntar spänt på vad som kommer att hända. Och när det väl händer något är det snabbt över och man sitter där och försöker förstå vad som hände precis i boken, så man bara måste fortsätta läsa!

Jag älskar att de är mer vargar än varulvar som i alla andra varulvsböcker.
I love it! Dels för att jag gillar vargar också...

För evigt har gjort så att jag fått en tom känsla nu när jag läst ut den sista boken i den här underbara serien. Det fick jag också i de första delarna Frost och Feber.
Kommer att För evigt att finnas i mitt hjärta och mina tankar.

Den här underbara boken får helt klart 5 av 5 i betyg.

Sitter du fortfarande här och läser? Vad väntar du på! Gå till närmaste bokhylla/bokhandel/bibliotek och läs och njut av den här underbara serien!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!