onsdag 13 januari 2016

Bokåret 2015

365 dagar, 52 veckor, 12 månader, 1 år. Här är en liten kort summering över hur bokåret 2015 såg ut.

Jag läste 115 böcker sammanlagt, vilket i genomsnitt är ca 9,6 böcker per månad

Jag läste enligt min Goodreads-sida ca 40,116 sidor vilket i genomsnitt är ca 3343 sidor/månad.

I mars så läste jag mest böcker, hela 17 stycken medan jag i februari bara läste 6 stycken.

91 böcker var lästa på svenska och 24 stycken var på engelska under 2015. 

31 hyllvärmare blev lästa under året - vilket betyder att det bara är runt 10 stycken kvar i bokhyllan!

*** 

Min 2015's topp 20-lista

(ett litet hopplock med favoriter och kanske någorlunda i ordning)

20. Obsidian - Jennifer L. Armentrout 
19. Niceville - Kathryn Stockett
18. Ja jag har mens hurså? - Clara Henry 
17. My Life with the Walter boys - Ali Novak
16. Tangents - Agatha Rae
15. När vi föll - Anna Todd
14. Offerlamm - Spindler
13. Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
12. Nyårskyssen - Nora Roberts 
11. Fangirl - Rainbow Rowell
10. Den unga eliten - Marie Lu 
9. The Death Cure / The Scorch Trials - James Dashner
8. The One / The Elite - Kiera Cass
7. Boktjuven - Markus Zusak 
6. The Ruby Circle / The Fiery Heart - Richelle Mead
5. Jellicoe Road - Melina Marchetta
4. Clockwork Princess - Cassandra Clare 
3. Gyllene sonen - Pierce Brown
2. A Court of Thorns and Roses - Sarah J Maas
1. Throne of Glass / Crown of Midnight  - Sarah J Maas

1 kommentar:

  1. Oj vad du läste många och vad få hyllvärmare du har!! :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!