söndag 1 november 2015

Månadens läs rapport: Oktober 2015

Lästa böcker:

Obsidian - Jennifer L. Armentrout
Ja jag har mens hurså? - Clara Henry
Djupa ro - Lisa Bjärbo
The Death Cure - James Dashner
Änglafall - Susan Ee
Dimensioner - Sofie Berthet
Ett liv i spillror - Nicole Löv
The Long Ride Home - Danielle Lee Zwissler
Tangents - Agatha Rae
Ers kungliga höghet - Danielle Steel

Antal: 10
Svenska: 6
Engelska: 4

Omlästa: 0
Antal sidor: 2870
Recensions exemplar (utan omläsningar): 6
Hyllvärmare: 1

Bästa bok/böcker:
Många nya favoriter den här månaden, men de som fick fullpott i betyg var:
The Death Cure. Ja jag har mens hurså? och Tangents (recension kommer den kommande veckan).


Sämsta bok:
Om jag måste välja en så får det nog bli The Long Ride som inte riktigt var i min smak.

Kommentar:
10 böcker på en månad är ju inte allt för dåligt, 4 av dessa böcker läste jag dessutom under min läs-a-lot på höstlovet vilket gav läsningen en extra knuff.

Nästa månad: 
Jag ska försöka läsa 5 böcker (lite lite kanske, men hellre överraskad än besviken över hur många jag i slutet av månaden har läst), varav minst 3 ska vara gamla hyllvärmare. Jag har ett antal att välja mellan på då...

Jag drog även en bok från min TBR-jar (bestående av bara mina gamla hyllvärmare i princip) detta ska jag börja göra varje månad) som jag ska läsa och november-boken blev: Gone girl av Gillian Flynn. Ni kan väl tänka er min min när jag förstod att jag skulle läsa den tjockaste boken i min TBR-hög. *suck* MEN jag har hört mycket gott om den, så det kan nog bli bra ändå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!