lördag 8 augusti 2015

Tag: Har du läst...?

jag vet, dålig uppdatering här på bloggen men jag läser typ inget (förutom att jag läser om mina favoritstycken i mina favoritböcker) och har inget att skriva om, men i alla fall...

Jag har blivit taggad av AlbaBoklyckan att göra den här "Har du läst...?"-taggen! Tack så jättemycket, Alba! ^^
(Taggen är skapad av Sandra!)

Har du läst...

...en bok med snö på omslaget?
Dash & Lily's book of dares av David Levithan har väl något som liknar snö på omslaget, eller?

...en bok som handlar om krig?
Enders spel av Orson Scott Card.

...en bok som är skriven av en finsk författare?
Röd som blod av Salla Simukka. 

...en bok som är över 800 sidor?
Hittade två stycken riktigt långa böcker, Sjöfararna av Diana Gabaldon som är ca 1043 sidor och Under kupolen av Stephen King på ca 1178 sidor. 

...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?
Jag får väl säga som de flest andra: Harry Potter och hemligheternas kammare av J.K. Rowling, för att jag inte kommer på någon annan bok...

...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
Nyckeln till modet av Nora Roberts, det är ju typ en affär, en kombination av en skönhetssalong, bokhandel och konstgalleri i ett och samma hus.

...en bok där någon av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Evermore av Alison Noël. 

...en bok som handlar mycket om djur?
Vild magi av Tamora Pierce.

...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
En enda natt av Simona Ahrnstedt. 

...en bok som utspelar sig på hösten?
Det är så logiskt, alla fattar utom du av Lisa Bjärbo (tror jag utspelar sig åtminstone en del på hösten). 

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Berövad av Liz Coley innehåller nästan inget glatt alls. Den är hemsk (alltså handlingen är hemsk, inte själva boken) och brutal, och otroligt läsvärd. 

...en bok som handlar om bröllop?
Som en drömbild av Nora Roberts. 

...en bok som handlar om häxor?
Farlig förmåga av Jessica Spotswood. 

...en bok som utspelar sig på en ö?
Dit vinden bär mig av Kimerbly van Meter. 

...en bok som har en karaktär som du kan känna igen dig i?
Fangirl av Rainbow Rowell. 

...en bok som utspelar sig i rymden?
Rött uppror av Pierce Brown. 

...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Kommer inte på någon!

...en bok som handlar om en bokhandel?
Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon. 

...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, vatten, luft, jord)
Fatta eld av Suzanne Collins. 

Jag taggar: Elvira, Anna, Rebecca och Hannah


1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!