lördag 4 juli 2015

Tumblrs bokkärlek #10 (mestadels från Instagram dock): ACOTAR

Jag kom på häromdagen att jag har en tagg/etikett/kategori/whatever som heter Tumblrs bokkärlek och som jag inte uppdaterat sedan augusti 2014. Och anledningen till att jag kom att tänka på var att sedan jag läste ut ACOTAR (A court of thorns and roses) av Sarah J Maas så har jag typ obsessat sönder. För den boken är så himla FANTASTISK. Tyvärr får ni vänta på min recension fram tills 10 juli då recensionen kommer upp. Men jag kan väl i alla fall säga att jag älskade boken och dess karaktärer ännu mer. Speciellt Rhysand - den typiska killen jag faller för i böcker: mörkt hår, blåa ögonen, verkar så här "trasig", trasslig bakgrund, sassy personligheter, sarkastisk. Japp, typ så. (ett annat exempel är William Herondale från TID av Cassandra Clare.)

Okej, men tillbaka vad det här inlägget egentligen är om. Så Tumblrs bokkärlek går ut på att jag hittat bilder, quotes jag gillat lite extra mycket (som oftast är bokrelaterat) och som jag då vill dela med mig av. Fast den här gången så är det mer från Instagram & ni får se hela screenshoten (från min mobil) så att ni ser vilket account som lagt upp bilden - ifall ni kanske vill följa dem - och för att det ska få cred för vart jag tog bilden. 


Den här ville jag bara ha med för att visa att den här teorin är jag typ all-in för eftersom jag älskar Rhys.
Och för att det makes more sense. 

Okej, kanske inte bara ACOTAR, men det är ju samma författare så...
Har aldrig relaterat till nåt så mycket som denna. 
Jag trodde ju att faeries var sådana. Men icke då...
Ehm, yes
Bara älskar den här tanken, o ja det stämmer förmodligen (det får vi se i nästa bok)
Den här är relevant till ALLA karaktärer & böcker
En orsak till att jag gillar/älskar Rhys
Hahahah, älskar denna
Ett utav dem bättre quoten i boken (alltså den med "thorns and all").

Så det var alla för denna gången. Jag kommer förmodligen att lägga upp dessa på bloggens instagramkonto också. Förlåt för mycket ACOTAR-obsession men den är så bra!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!