tisdag 30 juni 2015

Top Ten Tuesday #36

Det är så himla skönt med sommarlov! Inga tider man ska passa, inga saker man måste göra...
De senaste dagarna har jag kollat på klassiker-filmerna Förnuft och känsla och Emma, jag tänkte även försöka se på Stolthet och fördom idag också. Förutom det så har jag snöat in på volontärresor, speciellt till Costa Rica för att jobba med djur. Någon som har varit iväg på någon? Någon bra sida?

Det är ju även tisdag idag och jag tänkte då haka på Top Ten Tuesday. Veckans tema är Top Ten Books We've Read So Far in 2015. Alltså de tio bästa böckerna vi hittills läst under 2015.
Det är i sådana här stunder som jag verkligen uppskattar att jag gör Månadens läs rapport, för då får jag enkelt en översikt vilka böcker som jag tyckte var bäst den månaden och vice versa.

Men i alla fall här är min topp 10, utan någon speciell ordning!

10. The One - Kiera Cass (The Selection #3)

9. Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt

8. The Fiery Heart - Richelle Mead (Bloodlines #4, eller hela den serien egentligen)

7. Boktjuven - Markus Zusak

6. Throne of Glass Crown of Midnight - Sarah J. Maas (Throne of Glass #1-2)

5. Den unga eliten - Marie Lu (Den unga eliten #1)

4. Jellicoe Road - Melina Marchetta

3. Clockwork Princess - Cassandra Clare (The Infernal Devices #3)

2. Fangirl - Rainbow Rowell

1. A Court of Thorns and Roses - Sarah J. Maas (ACOTAR #1)

Det är verkligen svårt att bara välja ut tio favoriter, men dessa är i alla fall de jag tycker har varit bäst hittills.

Någon ni läst? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!