lördag 27 juni 2015

Sommarläsningstaggen

Jag har blivit taggad av AlbaBoklyckan (kolla in hennes blogg den är a m a z i n g)! ^^ Tack så jättemycket Alba!!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Alltså, de böcker som jag verkligen hinna med att läsa i sommar har jag inte ens hemma. Sååå jag får väl börja med att köpa hem nya böcker från Adlibris och gå till biblioteket...
Men i alla fall, de böcker som jag har hemma & vill läsa är Drakarnas dans (för att säsong 5 av Game of Thrones gjorde att jag storgrät) och När vi tvekade (After #2). Sen så vill jag gärna hinna (köpa, låna, få &) läsa Röd drottning, The Heir of Fire (Throne of Glass #3) och The Heir (Selection #4) i sommar.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
Jag har väl ungefär 30 stycken olästa hyllvärmare hemma, så det är en hel del böcker jag måste ta tag i... Men en bok som jag ska försöka läsa är Soulscreamers volume 2 av Rachel Vincent.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Ute i gräset på en filt eller i en solstol!

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Antagligen inomhus i mitt rum, antingen i min säng eller i min schäslong (det är som en soffa, typ).

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag skulle faktiskt vilja säga att A court of thorns and roses av Sarah J Maas som jag läste i Grekland kommer att vara en utav de bästa i sommar i alla fall. Sen tror jag att The Heir of Fire av samma författarinna kommer vara helt suverän (i alla fall om man kollar på nästan allas hyllande recensioner).

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Någon, några, eller alla Sarah Dessens böcker. Sen så måste ni verkligen läsa Himlen börjar här och Jag ger dig solen av Jandy Nelson - speciellt den sistnämnda. Jenny Hans böcker i Sommaren jag blev vacker-serien är väldigt somriga och jag skulle även vilja lägga till en nyligen läst bok, On the fence av Kasie West (som jag verkligen kommer att läsa mer av i sommar) som passade väldigt bra till att läsa på stranden.
Jag kan väl tillägga att alla dessa böcker skulle jag förknippa - typ - med sommaren, antingen för att de är somriga eller för att jag läste dem för första gången under sommaren och att då känslan är kvar.

7. Strand eller hängmatta?
Om det finns en solstol på stranden så skulle jag säga det, för när jag försöker läsa i en hängmatta slutar det oftast med att jag ligger under i stället för den, eftersom jag oftast vrider på mig och vips så ligger jag på marken.

8. Deckare eller roman?
Roman såklart!

9. Favoritgenre?
Fantasy kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, men även kärlek & romantikböcker och YA gillar jag!

10. Tagga 3 andra!
Eftersom jag har ingen aning om vilka som gjort den eller inte så taggar jag lite hejvilt...

Emme & Zozzo - Bokzoem 
Författardrömmar 
Zelly - Zellys bokblogg

Om du inte har blivit taggad än - då taggar jag dig också! Kommentera länken till ditt inlägg så kan jag se vad du har svarat på frågorna! ^^


4 kommentarer:

  1. Amazing? Haha, nämen tack söta du! :p Vad glad jag blir!
    Många av dem böcker jag absolut vill läsa i sommar har jag inte heller hemma, ännu. Det blir att lägga en beställning på Adlibris snarast! ;) Och visst blir det så att man hamnar läsandes inomhus, fastän det är tokfint väder ute? Knasigt! Såå tråkigt, men det bara blir så av någon konstig anledning.
    Hm, jag tror bestämt att jag måste kika lite på The Fence, den verkar ju bra! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för taggen, vad gulligt men jag har redan gjort den för ett par dagar sedan :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att du utmanar oss! Tack så mycket, vi ska göra den så fort vi får tid! ^^♥

    SvaraRadera
  4. Jag blir så FRUSTRERAD över att jag inte har något av Sarah J Maas hemma, hon hyllas ju precis överallt! Men snart så, hoppas vi ..

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!