lördag 6 juni 2015

Extraordinary Means Tag

Jag har blivit taggad supersöta Elvira att göra den här taggen!! ^^ (Btw, kolla in hennes blogg, den är fantastisk)

Okay, let's start.

1. I would give up the internet for a month for a signed first edition of this book.
Hm, måste nog faktiskt säga antingen Winds of Winter (sv. Vinterns vindar) eller A Dream of Spring av George. R.R. Martin. För liksom kom igen, det är Game of Thrones (och trots att jag inte ens läst 4:e boken) så det skulle helt klart vara värt en månad utan Internet för att få någon utav dessa två kommande böcker.

2. I would give up pizza for a year if it meant I could sit next to this author on a long plane ride.
Jag har så himla många författare jag skulle vilja prata med, men en lång flygresa? Jag vet faktiskt inte riktigt. Kanske J.K. Rowling (som även Elvira tycker, Ally Carter eller.... NU KOM JAG PÅ DET. Nora Roberts of course!!!

3. I would sit through a thousand hours of commercials if it would ensure that Hollywood made this book into a movie.
Svarar Jellicoe Road fast den är på väg att bli film ändå. Eller kanske Eleanor & Park.

4. I would never read a new book again if it meant I could live inside this book.
Harry Potter-serien. Vem vill inte leva på Hogwarts och lära sig magi?

5. I would let my google search history be made public if it meant I could be best friends with this author.
Ehem, svarar likadant som Elvira: alla författare är ju - i princip - äldre mig och det skulle förmodligen bara kännas väldigt konstigt om vi skulle vara bästa vänner då.

6. I would donate everything I own to goodwill if it meant I could date this book character in real life.
Alltså, det här med fiktiva book-boyfriends. Jag har för många för att bara välja en som verkligen är number one, så jag säger i stället 3 stycken som dök upp först: Will Herondale (The Infernal Devices), Jem Carstairs (The Infernal Devices) och Étienne St. Clair (Anna and the french kiss).

Tack så jättemycket för att du taggade mig, Elvira! ^^



1 kommentar:

  1. Jätteroligt att läsa dina svar, klart jag taggar dig finis! :D <3
    GoT var ju supersmart svar på första, de är ju så långa så typ bara bra att inte ha internet då tänker jag! ;D Gaah, måste läsa ...
    Alltså ALLA älskar ju St. Clair, ska nog ta tag i den snaaart ... typ som nästaa ...
    Tror Eleanor & Park kunde bli en supermysig film, tror faktiskt att jag kunde tycka om den mer som film? Hmm ...

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!