tisdag 20 januari 2015

Top Ten Tuesday #25

Att blogga så värst regelbundet är uppenbarligen inte min grej. Så ni kommer nog få nöja er med ett inlägg var tredje dag eller något sånt. :)

Man får själva välja temat/kategorin för Top Ten Tuesday hos the Broke and the Bookish den här veckan, så då tänkte jag att jag lika gärna kunde slå två flugor i en smäll och skriva om 10 böcker som kommer att läsas så snart som möjligt.

Så veckans TTT: Top Ten Books on my TBR-list in my bookshelfs
(Förlåt för ev. dålig engelska) Sv: Topp 10 böcker på min att läsa-lista (som finns) i mina bokhyllor

(Utan inbördes ordning)

10. The Returned: Återvändarna av Jason Mott (kommit ca 1 sida)
9. KoMo av Pontus Joakim Olofsson
8. Skuggan av Anna av Rebecca James
7. Svensk synd av Martin Jern
6. Sekten av Chris Jordan
5. Fever av Lauren DeStefano
4. Spring så fort du kan av Sofia Nordin
3. Fulast i världen av Ingrid Olsson
2. The Bane Chronicles av Cassandra Clare
1. Boktjuven av Markus Zuzak

Nummer 1 & 2 är de böcker jag helst vill läsa utav dessa 10, men är de två jag ska vänta längst med därför att 1. de är de senaste böcker jag fått (julklapp,) 2. för att jag har typ femtioelvahundra andra böcker som varit hyllvärmare allt ifrån 2 månader hasta 2 år och 3. för att det är två böcker som många andra har läst & recenserat så då kan jag lika gärna vänta lite till med att läsa dem.

Jag ska försöka göra i ordning ett inlägg med alla olästa böcker jag har hemma, men det är liiite svårt då en hel del ligger nerpackade lådor för att de inte får plats i mitt rum. Men jag lovar, det kommer att komma någon dag. Kanske inte bara idag eller imorgon men en nån dag.

Har du läst någon utav dessa 10 böcker? Vilken/vilka? Vad tyckte du om den/dem?

***
Jag hade först tänkt ta Top Ten Book Boyfriends men insåg att listan antingen skulle bli väldigt kort eller väldigt lång. Så tog istället temat ovan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!