lördag 6 december 2014

Day 5 - A book that makes you happy & Day 6 - A book that makes you sad

För att 30 days of Books ska vara färdigt lagom till början av 2015 så gör jag 2 i en för att komma ikapp. (Nåt som förmodligen kommer behöva göras x antal gånger till.)

Egentligen så gör alla böcker mig glad, eller läsningen gör mig ju glad, men det är böckerna som förverkligar läsningen. Men här är 3 böcker som jag blir glad av att läsa - inga tårar, ingen sorg:

  • Nya kontakter - Sophie Kinsella
  • Nora Roberts-böcker
  • Mycket mer än så - Sarah Dessen
Om jag skulle läsa någon utav ovanstående böcker så skulle jag förmodligen alltid stänga boken med ett leende på läpparna.

***
Nu till den motsatta boken: en som gör mig ledsen.

Berövad av Liz Coley är en bok som verkligen fick mig att gråta. Den var så hemsk och så trovärdig - jag fick en helt annat bild av verkligheten efter att ha läst den boken. Men ni måste förstå att den inte är sann bok som är baserad på en sann berättelse utan en bok baserad på verklighetens hemska sanningar. HÄR kan ni läsa min recension. 
Boken gör mig ledsen därför att det finns människor som är så hemska och gör helt fel saker i världen. Det gör mig ledsen därför att det här är "the reality" i flera av världens många hörn. 

Även Förr eller senare exploderar jag av John Green är en tårdrypande bok om cancersjuka förälskade ungdomar. Om ni inte har läst den här boken gör det - men akta er, den kommer att krossa ditt hjärta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!