onsdag 19 november 2014

En enda natt

Titel: En enda natt
Författare: Simona Ahrnstedt
Förlag: Forum (Tack för boken!)
Sidor: 495
Serie: ? #1
Språk: Svenska
Originaltitel: -

Handling från baksidan:

Natalia De la Grip är en av Sveriges skickligaste finanskvinnor. Hon är född n i elit och överklass men har alltid gått sin egen väg. Sedan fästmannen lämnade henne är Natalias enda mål en ledande position i familjens imperium.

David Hammar är arbetarsonen som har blivit en förmögen riskkapitalist, beundrad och avskydd, ökänd och omskriven. Nu är tiden inne för David att nå sitt mål och krossa familjen De la Grip. Det är en kupp han planerat i hela sitt liv.

När David och Natalia möts över en affärslunch i ett somrigt Stockholm är båda oförberedda på attraktionen som uppstår. Natalia vet att hennes familj hatar honom men hon vet inte varför. David har sin agenda klar. Mot sin vilja dras de till varandra och upplever en natt som ingen av dem kan glömma. Men relationen är otänkbar. De är fiender. Det var bara en enda natt.

Omdöme:
I mina tidigare recensioner av Simonas böcker - Överenskommelser, Betvingade och De skandalösa - har jag nämnt att hon är Sveriges queen av Romance. Och det gäller fortfarande. När jag fick reda på att hon hade skrivit en ny bok som början till en nutida serie var jag helt överlycklig.

Redan från första sidan var jag fast. Det var ett högt tempo och sidorna bara flög förbi utan att jag kunde göra något åt det. Jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken utan satt och läste både innan, i och efter skolan för att jag så gärna ville veta om deras omöjliga kärlek skulle fungera. Som ni vet är jag hopplöst förälskad i tanken på att omöjlig kärlek blir möjlig - eller nåja, det är nog mer alla kärlekshistorier som jag blir förälskad i.

Jag älskade verkligen Simonas historiska kärleksromaner men jag tycker att hon lyckas nästan lika bra med nutida romaner. Det är intressant att hon gett sig in på finansvärlden - det finns så många regler som man förväntas följa där och jag är imponerad över hur mycket research hon måste ha gjort för att fått fram en sådan här bra bok där hon verkligen har en grund bakom allt.

Jag fastnade för karaktärerna, även om jag kanske tycker att David OCH Natalia borde ha berättat vissa saker för varandra. Men jag måste erkänna, att eftersom ingen av dem sade något så blev ännu mer spänning och man bara ville läsa tills man fick reda på vad som skulle ske.

Språket är fortfarande lika levande, målande och underbart. Man kan riktigt se framför sig allting och man bara sitter och njuter utav att en författare lyckas så bra.

Det är riktigt kul att det är en svensk författarinna som lyckats så oerhört bra inom romance-genren, Simona Ahrnstedt är och kommer alltid vara en utav mina favoritförfattare. Jag kommer absolut att sätta upp mig på väntelistan för nästa del som kommer ut 2015 och jag hoppas (och tror) att den kommer vara lika bra som hennes tidigare. Jag har mina föraningar om vilka de kommer handla om, men jag vill inte avslöja något...

En enda natt rekommenderas till er som vill läsa en rykande het kärleksroman, som är skriven av en fantastisk svensk författarinna med ett levande språk, bra karaktärer och en kärlekshistoria som man faller för. Till alla er som gillar att läsa romance-böcker och till er som har gillat Ahrnstedts böcker - då är den här boken ett måste.

Andra böcker av författaren:
Överenskommelser
Betvingade
De skandalösa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!