måndag 6 oktober 2014

Läsplanering: Oktober 2014

Som jag nämnde i helgens bokbloggsjerka så skulle jag kanske göra en läsplanering inför den här månaden för att kanske få igång läsningen igen. Här är några få böcker som jag hoppas få läst innan november månad börjar.

Jag kom på häromdagen att jag inte hade läst en enda bok av Tre på Tre-utmaningen!!! Alltså, jag skulle ju läsa en bok av 3 olika författare på min Boktolva 2014-lista och jag hade totalt glömt bort det. Men men, det har bara gått en månad och jag tänkte ta tag i det nu den här månaden i stället.

Så därför ser min planering för oktober ut så här:


  • Världens viktigaste kyss - David Levithan (Gilla böcker)
  • Gone Girl - Gillian Flynn (Modernista)
  • Seraphina - Rachel Hartman 
  • Ankomsten - Shaun Tan (Kabusa Böcker)
  • Svindlande höjder  - Emily Brontë (Modernista) 
Så om jag bockar av punkt 2,3 & 5 så har jag klarat av Tre på Tre utmaningen hos Pocketlover och dessutom kommit upp i 7/12 författare på Boktolva-listan. 

Men jag kommer kanske inte att följa listan till punkt och pricka, men då är det så här att de böckerna jag inte hunnit med under denna månad ska jag försöka läsa nästa månad i stället. Smart, va?




1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!