fredag 29 augusti 2014

Bokbloggsjerka 29 augusti-1 september 2014 + tävling hos Annika

jerka11Efter sommar-uppehållet så har äntligen bokbloggsjerkan kommit tillbaka till Annikas blogg. Jag som inte har så mycket tid - eller lust för den delen heller - tycker det är perfekt att ha någon rutin att återgå till när det gäller bloggandet.

Veckans fråga:
Vad har du läst för spännande böcker i sommar?

Okej, jag får svara med en fråga: menar hon böcker med spänning i eller helt enkelt bra böcker?

Jag får väl kombinera både ock lite grann och så får vi se vad resultatet blir!

En serie som jag har läst på sistone och fullkomligt älskade och ville bara ha mer av var Patrick Rothfuss serie Berättelsen om kungadråparen som hittills består utav böckerna Vindens namn del 1 & 2 och En vis mans fruktan del 1 & 2 på svenska. Klicka för att läsa recensionerna!
Sen så tyckte jag verkligen om Clockwork Angel och Clockwork Prince av Cassandra och Clare. Hoppas få läsa tredje boken snart!

Ifall ni inte riktigt förstår hur jag kan komma ihåg alla, så kollar jag bara på mina läsrapporter om varje månad. ;)

En annan är Unspoken av Sarah Rees Brennan som var oerhört underhållande, rolig & mysig!

Nu på sistone (eller i början av augusti rättare sagt) så har jag också läst bok 1-3 i Game of Thrones på svenska av George R.R. Martin i samband med att jag såg på säsong 1-4 också. En bokserie som jag kommer att gotta mig i när "Winter is coming".... (hahah, dålig humor jag vet ;P)

***
Annika har dessutom i samband med att jerkan drar igång en utlottning av bokaskar!!
Jag har skrivit om dem en gång förut och jag tänker verkligen inte missa chansen att vinna en!

Det enda man behöver göra är att länka till vilken bokask man vill ha i sitt jerka inlägg. 

Här hittar ni alla bokaskar: http://www.nillashandelsbod.se/bokaskar/

Jag vill ha denna: http://www.nillashandelsbod.se/bokaskar/bokask-kolibri-liten.html
Eftersom den är så himla fin, underbar och kan muntra upp den andra bokasken jag har! :)

Vilka har varit era nya favoritböcker i sommar? 





10 kommentarer:

  1. Känner inte till några av de här böckerna.

    SvaraRadera
  2. Hotell New Hampshire av John Irving :)

    SvaraRadera
  3. Game of thrones ... är nog snart ett måste även för mig,

    SvaraRadera
  4. Vindens namn tyckte jag också mycket om, En vis mans fruktan kommer bli läst i höst hade jag tänkt. Och blir lite avundsjuk på dig som har delar kvar att upptäcka i Game of Thrones... Kan han inte komma med nästa del snart?

    SvaraRadera
  5. Patrick Rothfuss har jag funderingar om jag borde läsa, kanske.

    SvaraRadera
  6. Blodssystrar var min bästa bok i sommar.
    Tack för jerkan.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  7. Älskade verkligen The Infernal Devices serien, jag läste sista delen för ett par veckor sedan.

    SvaraRadera
  8. Jag är lite rädd för The Infernal Devices då jag än så länge avskyr The Mortal Instruments...

    SvaraRadera
  9. Så mycket spännande du hunnit läsa i sommar, kul!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!