tisdag 15 juli 2014

Top Ten Tuesday (#17)

Jag trodde faktiskt att Top Ten Tuesday hade tagit "ledigt" precis som andra bokbloggs-grejer som bokbloggsjerkan t.ex. men jag upptäckte att dem faktiskt hade gjort en! Veckans TTT är Favorite Movies or TV-shows! Och eftersom jag inte följer så många tv-serier så kör jag på 5 filmer och 5 tv-serier i stället för 10 av en sort.

Det är utan inbördes ordning och jag tar det första som poppar upp i huvudet:

Tv-serier:
1. Marvel's Agents of SHIELD - Jag har följt den här serien från dess start och tänker inte sluta än!
2. Pretty Little Liars - Jag vet inte ens varför jag fortsätter att kolla på den....
3. Vampire Diaries - Det har väl kommit ut 4-5 säsonger nu och jag har precis börjat kolla på fjärde.
4. Glee - Jag nördade serien ett tag och jag älskar fortfarande alla låtarna, men gillar inte att Cory är borta :(
5. The Big Bang Theory - Fullkomligt älskar den här serien, måste köpa hem alla säsongerna snart!

Filmer:
6. Draktränaren 2 - Som vi var på i söndags, var riktigt bra och ettan är också en stor favorit.
7. Catching Fire - Vem har egentligen inte den är filmen som en utav sina favoriter?
8. The Hunger Games - Förtjänar också en plats bland mina favoriter
9. Harry Potter-filmerna - Jag gillar 2:an och 4:an bäst utav alla åtta
10. Sagan om Ringen-filmerna + The Hobbit

Jag har förmodligen glömt flera filmer nu, förmodligen så skulle The Fault In Our Stars platsa på listan, men tyvärr har inte varit på den än men jag ska i alla fall det! Jag har inte heller sett Divergent eller Blood Sisters så... Ni får gärna kolla in Böcker som blir film-fliken för jag har försökt att uppdatera den lite nu med nya filmer som kommer och datum.

Vilka är era favorit Tv-serier & filmer?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!