tisdag 15 juli 2014

Ny tre på tre-utmaning!

Förra året var det första gången jag var med i Pocketlovers utmaning tre på tre. Det hela går ut på att man på tre månader - från första september till sista november - ska läsa ut tre böcker som t.ex. kan vara av samma författare, i samma serie, börja på samma bokstav, genre etc. Om ni vill veta mer om tävlingen så kolla in här på hennes blogg och kolla vad det står.

När jag var med förra året så läste jag 3 x Nora Roberts: Blå dahlia, Svart ros & Röd lilja vilka jag hade läst ut redan efter 1 månad, så det är ingen superduper svår utmaning direkt!
Jag har alltid en så enorm beslutsångest inför såna här grejer och jag fick faktiskt gå under några dagar bara för att kunna bestämma mig för något. Men till slut kom jag på att jag kunde kombinera 2 grejer så att jag kunde bocka av böcker på båda listorna.

Min tre på tre utmaning 2014 kommer att gå ut på att jag ska läsa 3 x författare på min Boktolva 2014, som ni hittar här. Det passar väldigt bra eftersom dem författarna är såna som jag inte har läst något av innan och har flera olästa böcker i bokhyllan hemma utav dem, så då kan jag slå två - eller tre rättare sagt - flugor i en smäll: 3 till författare avklarade på Boktolvan 2014, 3 mindre olästa böcker i bokhyllan och jag klarar den här utmaningen!

Jag vet inte riktigt vilka författares böcker som jag kommer att läsa, men det lutar åt George R.R. Martin (Game of Thrones - Sagan om is och eld), Claudia Gray (Fateful) och Alice Munro.
Men som sagt, jag har inte riktigt bestämt mig för vilka än så det kan ändras!

Ska ni vara med på utmaningen? Vad ska ni läsa 3 böcker av? 

2 kommentarer:

  1. Nej! Jag är usel på att planera min läsning, och om möjligt ännu sämre på att följa det! Det räcker med att ha ett mål att läsa 100 böcker under hela året ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt köra en tre på tre iår oxå men vet inte vad jag ska välja än :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!