tisdag 3 juni 2014

Top Ten (Tuesday #15) böcker som följer med till stranden

Det är redan tisdag och ännu en dag på nästsista veckan innan det är sommarlovet har börjat. Hur bra är inte det? Denna vecka så är det Top Ten Tuesday That Will Be in My Beach Bag this Summer, kort sagt 10 böcker som kommer att vara med till stranden/semestern.

Okej min topp 10 den här sommarn är dessa böcker (som kan ändras när jag har läst ut en bok eller så):
(Och det är bara böcker som jag redan har hemma, inte såna böcker som jag vill ha/tänker köpa eller låna. punkt slut.)

  1. Unspoken av Sarah Rees Brennan: Efter så många bra recensioner av den här boken så måste jag läsa den här. 
  2. L.A. Candy av Lauren Conrad: Har både första & andra boken och dessutom är Lauren Conrad en utav mina författare på Boktolvan 2014.
  3. Seraphina av Rachel Hartman: Vet inte hur länge jag har tänkt: "Jag ska snart läsa den här boken, ska bara läsa en bok till." Fast det har ju såklart aldrig blivit av :/
  4. Kampen om Järntronen (GoT #1) av George R.R. Martin: Alla 5 böcker finns hemma och eftersom boken är en tegelsten så funkar den perfekt att ta med på semestern och läsa i solstolen!
  5. Fateful av Claudia Gray: Jag älskade Titanic-filmen och en bok med det & varulvar? Hur bra låter inte det?!
  6. Gone Girl av Gillian Flynn: Mycket blandade åsikter om den här boken i bloggvärlden, men en tegelsten funkar bra till sommaren.
  7. Nära hem av Alice Munro: 4 böcker av henne har jag hemma, eftersom hon fick Nobelpriset, och jag måste börja någon gång, och det får bli nu.
  8. Etiquette and Espionage av Gail Carriger: Jag har läst och älskat de 3 första delarna i Parasoll-serien, men den fjärde delen översätts ju aldrig till svenska så då ger jag min in på den här i stället.
  9. Sarah Dessen-böckerna: Mitt perfekta liv, Du glömde säga förlåt, Mycket mer än så, Blunda och hoppa och kanske Allt och lite till om jag får den. Dessen är det självklara alternativet angående böcker med smak av sommar, kärlek och vänskap.
  10. Sommaren jag blev vacker-triologin av Jenny Han: En serie som har sommar som nyckelord. 
Vilka böcker följer med i eran sommarväska till stranden, semestern, etc? Några bra tips på sommarböcker?

1 kommentar:

  1. Åh, älskar sommarläsning!

    Svar på kommentar: Men usch vad konstigt! Var nån annan bloggare också som skrev att de inte svarade ... just i det här fallet hade jag skickat till Karin Rowland (tror jag..?) men det var Emilia Holmquist (eller nåt.. x)) som svarade :P men det här är ju faktiskt underligt ... jag som tidigare tyckt att de varit riktigt bra på att svara :S

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!