söndag 1 juni 2014

Månadens läs rapport: Maj 2014

Hjälp vad veckorna har gått fort! Dessvärre har inte läsningen gått lika fort, men man kan inte ha samma tur i allt..

Lästa böcker:
Blå dahlia - Nora Roberts (omläsning)
Under kupolen - Stephen King
Sätt mig i brand! - Tahereh Mafi
Den nya lärlingen - John Flanagan
Möss och människor - John Steinbeck
The Selection - Kiera Cass
Alice i Zombielandet - Gena Showalter (omläsning)
Pojkvännen - Nora Roberts
Färgen på drömmar - Ruth Sepetys
Kretsen - Maggie Stiefvater (omläsning)
Tretton skäl varför - Jay Asher (omläsning)
Förför mig, förgör mig! - Victoria Dahl
Min så kallade kärlek - Shannon Stacey

Antal: 13
Svenska: 12
Engelska: 1

Omlästa: 4
Antal sidor: 4966

Recensions exemplar: 7 (utan omläsningar)
Boktolva: 0/12 (1 avklarad)
Hyllvärmare: 0
Klassiker: 1
Kaosutmaningen: 4 (34 avklarade punkter hittills)

Bästa bok/böcker:
Under kupolen var ruskigt bra, gillade verkligen Min så kallade kärlek och The Selection, och total älskade Sätt mig i brand! 

Sämsta bok:
Ingen har riktigt varit "dålig" utan i stället har några varit mindre bra än mina favoriter här ovan. Men Möss och människor var inte riktigt min typ av bok, men nu har jag i alla fall avklarat en utav årets två klassiker! Även Färgen på drömmar var ingen stor hit hos mig.

Kommentar:
En bra månad med väldigt seg start - vilket kan bero på att jag läste Stephen Kings tegelsten till skräckthriller. Men nu i slutet kom jag faktiskt igång med att läsa min e-böcker, hela 3 stycken!

Nästa månad:
Många åka-bort-grejer den här månaden så jag får väl ta det som det kommer. Hoppas få läst någon bok under resan till Grekland i slutet av månaden och hinna klämma ihop något mellan alla aktiviteter. Även bloggningen ska hållas igång med tidsinställda inlägg har jag bestämt!

1 kommentar:

  1. Jag känner att min läsning inte kommer komma igång förrän sommarlovet börjar :p
    Har du läst En sekund i taget av Sofia Nordin?

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!