fredag 20 juni 2014

Bokbloggsjerka 20-23 juni 2014 & Glad midsommar!

Glad midsommar allihopa! Nu är jag hemma igen för ett litet tag innan jag åker iväg igen, nästa gång med hela familjen. Idag är det midsommar, vilket innebär jordgubbstårta, mys med familjen & lekar!

Denna vecka så undrar Annika: Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?

Det varierar från gång till gång. Ibland, om det till exempel är en del i en serie och jag har nästa del hemma, så kan jag börja läsa direkt i nästa del ifall serien är riktigt, riktigt bra. Och ibland kan det dröja ett tag innan jag påbörjar en helt ny oläst bok, då jag kanske i brist på böcker med samma tema/genre läser om mina lästa favoriter. Så jag har inte direkt någon speciell tid innan jag börjar läsa första kapitlet i en ny bok.

Hur är det för er? 

9 kommentarer:

  1. Jag får dåligt samvete om jag börjar läsa nästa bok för tidigt, som att den nyss utlästa inte får tillräckligt med utrymme :)

    SvaraRadera
  2. Jag väljer ofta ny bok innan den gamla är slut. Men sen kan jag ju hinna ändra mig :)

    SvaraRadera
  3. Jag klarar inte av att ta en paus från läsandet så jag börjar direkt med en ny bok när en blivit färdigläst

    SvaraRadera
  4. Någon gång har jag läst nästa del i en serie men då blir det nästan lite för mycket av det goda.

    SvaraRadera
  5. HÄr påbörjas det böcker för ofta :P Måste skärpa mig :)

    SvaraRadera
  6. Jag har inte heller nån speciell tid, det varierar lite :)

    SvaraRadera
  7. Just med serier måste jag faktiskt pausa emellan, annars blir det bara kaos i mina recensioner för jag kommer inte ihåg vad som händer var ;)

    SvaraRadera
  8. Jag tar gärna en "konstpaus" mellan böckerna.

    SvaraRadera
  9. Jag läser en bok och gången, men normalt utan några längre uppehåll mellan böckerna. Just nu är jag sjuk i utmattningsdepression och då går läsandet trögt, varje bok tar längre tid att läsa och det blir längre uppehåll mellan böckerna.

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!