onsdag 7 maj 2014

Stephen King - kungen på skräck

Jag har börjat läsa i Under kupolen av Stephen King, som jag köpte förra veckan i Science Fiction Bokhandeln i Stockholm och jag gillar verkligen hittills. Man kan kort sagt säga att Stephen King är förmodligen den bästa författaren inom genren skräck och thriller. Även om jag inte har så stort utbud av lästa skräckböcker, så tror jag att Stephen King nog kan slå ut de flesta skräckförfattarna.

Jag har faktiskt även sett första avsnittet av Under the dome som är TV-serien baserad på boken. Och nej... Det var inget för mig, i alla fall om jag inte vill få massa mardrömmar. Fast jag tycker ändå att - bara av det avsnittet jag såg - serien följer boken ganska bra och att man kan hänga med ifall man redan har läst boken innan. Man den är hemsk, en ko blir avhuggen på mitten och det är mycket värre och äckligare att se det än att läsa det. Även om det är skrämmande att läsa det också, då man själv föreställer sig det i huvudet.

I alla fall, jag har kommit runt kanske 200 sidor i boken, vilket innebär att det är runt 800 sidor kvar. Och jag ser verkligen framemot att få reda på hur i hela friden den där kupolen hamnade där den hamnade!?! It is insane...

Skräcken för vad som ska hända pyr inom läsaren hela tiden...

Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på...

Läs recensionen (när den kommer!) och ta del av alla mina åsikter om boken och Stephen King. Jag tror inte att så mycket kommer att vara negativt i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!