söndag 4 maj 2014

I min brevlåda #60 / Nya böcker

Förlåt för dålig kvalité!
Återigen: förlåt för kvalitén!

Jag är nu tillbaks från Stockholm (eller jag var redan det igår kväll meeen..) och jag har shoppat på Science Fiction bokhandeln, som var ett utav mina måsten när vi gick i stan. Med mig hem så fick jag 5 böcker:
  • Under kupolen - Stephen King: Jag har länge tänkt läsa något av honom och eftersom jag nu har köpt en bok så är det snart på G...
  • Unspoken - Sarah Rees Brennan: Åh, jag är både glad & lite besviken, för 1. Det fanns bara ett ex kvar av boken i butiken och jag har velat läsa den sååå länge, men 2. Tyvärr så fick jag inte boken med det "snyggare" omslaget, det som var så fint och gulligt utan nu fick jag den med ett mer mörkt omslag. Lite trist, men men! Det är inte utsidan som räknas utan insidan!
  • Etiquette Espionage - Gail Carriger: I min livslånga väntan efter att fjärde delen i Parasoll-serien ska komma ut på svenska får jag nöja mig med den här första delen i en serie i stället! Ser verkligen framemot att läsa den då den har fått väldigt bra recensioner.
  • Sever - Lauren DeStefano: Är den andra delen efter Wither, som jag verkligen älskade och när jag såg att andra delen fanns inne då köpte jag den direkt!
  • The Selection - Kiera Cass: En annan bok som jag har hört mycket blandat om, men är oerhört sugen på att läsa. Får hoppas att förväntningarna inte är för höga när det gäller.
Sen idag så hade Lantlivet öppet också så då har jag varit där i 5 timmar och jag fyndade även lite på loppisen. Jag vet att jag ska minska högen med olästa inte göra så att den växer ännu mer.. Jag hittade 3 Stephen King-böcker: Pestens tid, Talismanen och Staden som försvann. Sen så hittade jag även Nora Roberts Blå Dahlia som jag visserligen redan har läst, men jag vill så gärna ha hennes böcker själv hemma så då fick den hänga med också.

Som ni ser har jag shoppat loss på böcker i helgen. Dessutom så köpte jag en världskarta på Gallerix och tänkte sätta upp kartnålar på de ställena jag vill åka till & vilka jag varit i. Måste bara hitta något bra ställe att ha den först...

Hur har ni haft det? Något nytt på bloggfronten?
Har ni läst någon utav böckerna jag shoppat? Vilken/vilka i såfall & erat omdöme?

1 kommentar:

  1. Jag har inte läst någon av böckerna som du nämner -.-

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!