söndag 2 mars 2014

Den mörkaste lögnen

Titel: Den mörkaste lögnen
Författare: Gena Showalter
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 372
Serie: Underjordens härskare #6
Språk: Svenska:
Originaltitel: The Darkest Lie

Handling från baksidan:
Varje gång Gideon talar sanning slås han till marken av plågor, på grund av hans demon: Lögnen. Han har däremot förmågan att alltid känna igen en lögn - tills han fångar Scarlet, en demonbesatt odödlig som påstår sig vara hans förlorade hustru. Han minns inte den vackra kvinnan, ännu mindre deras bröllop - eller bröllopsnatt. Trots det vill han tro henne...lika mycket som han vill ha henne.

Men Scarlet är innehavaren av Mardrömmens demon, för farlig för att släppas fri. En framtid med henne kan innebära undergång. Särskilt som Gideons fiender kommer allt närmare - och sanningen hotar att förgöra allt han kommit att älska...

Omdöme:
Alltså, när jag började läsa Den mörkaste viskningen som är den fjärde delen i Underjordens härskare, så hade jag inte förväntat mig att bli så fast i boken. Nu så jag läst min femte bok av Gena Showalter och jag vill verkligen läsa mer av henne framöver.

Man fastnar i boken tack vare att spänningen håller en kvar och man vill så otroligt gärna veta vad som kommer att hända med kärleksparet. Kommer dem att fixa det eller inte? Det är frågan. Visst, ibland kanske vissa händelser är lite förutsägbara, men det funkar fint det med.
Jag vill i alla fall veta vad som kommer att hända med "kriget" mellan härskarna & Galen, och veta vad som kommer att hända med karaktärerna. Gena Showalter skriver riktigt, riktigt bra. Man får scenerna delvis upp målade för sitt inre öga, men man får ändå mycket utrymme att fantisera om hur karaktärerna ser ut och så.
Hon ger alltså läsaren utrymme att ha sina egna fantasier om boken!

Jag höll på att bli galen i början när jag började läsa om Gideon & Scarlet. Eftersom Gideon inte kan prata sanningar utan måste lägga massa inte i sina meningar. Jag satt och fattade noll ibland, i alla fall efter att man inte läst på ett tag. Fast sedan i slutet så kunde man gideonspråket flytande - typ. Scarlet var ganska så häftig och tuff i de andra böckerna, men nu så fick man lära känna henne mycket bättre och hon framstod lite mer som den blyga personen. Ibland, tyckte jag i alla fall.

Ett utav de bästa sakerna med den här serien att de andra karaktärerna som var huvudperson i de andra böcker, hela tiden utvecklas och man får följa deras liv också. Fast kanske inte lika detaljerat, men det gör inget.

Tyvärr så har Harlequin (förlaget) lagt ner Paranormal Romance-genren i deras utbud p.g.a. för lite intresse och det är riktigt tråkigt tycker jag. Så vi får inte ta del av de andra delarna om dem härskarna som inte har fått "sin" bok än. Får nog köpa hem böckerna på engelska, för jag måste verkligen få reda på hur allt kommer att sluta!

Ni som gillade de andra delarna i serien; er rekommenderar jag verkligen att läsa den här boken! Den håller inte riktigt lika bra klass som de föregångna, men den förtjänar i alla fall minst 1 chans.

Bästa karaktär/er:
Scarlet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!