onsdag 5 februari 2014

Top Ten Tuesday #8 (vecka 6)

Tänkte att jag kör med en Top Ten Tuesday idag, var ganska så länge sedan jag gjorde den & det har ju mest bara varit tidsinställda recensioner som har dykt upp här på bloggen.

Veckans kategori: Top Ten Books that will make you cry:

1. Förr eller senare exploderar jag av John Green: Ärligt talat, vem fällde inte några tårar när man läste den här fantastiska boken?

2. När jag stannar av Gayle Forman: Så sorglig, men bra bok!

Himlen börjar här3. Eleanor & Park av Rainbow Rowell: Herregud, slutet. Såg knappt texten framför mig, kunde knappt tänka eller läsa något annat efter det.

4. Himlen börjar här av Jandy Nelson: Boken kanske inte klassas som sorglig men under en viss del/händelse så började tårarna att rinna, ni som har läst boken kanske har något hum om vilken del...

5. Harry Potter och Halvblodsprinsen av J.K. Rowling: Jag tror nog att alla som har läst (eller sätt filmerna) vet vilken del som total förstörde en..

6. Sista striden av Rachel Vincent: Ville inte att serien skulle ta slut så fort...

7. Yttersta offret av Richelle Mead: Samma anledning här, och att spoiler! (Adrian dumpade Rose krossade mitt hjärta totalt, det har fortfarande inte läkt.) slut på spoiler!
8. Elizabeth av Lesley Pearse: En så otrolig fin & omtänksam huvudperson som Elizabeth borde inte få lyckan emot sig. Tycker att hon om någon borde förtjäna den rätta kärleken & lyckan från början..

Belle9. Belle av Lesley Pearse: Pearse är en otroligt bra författare, och Belles historia är allt annat än behaglig. Usch, lider med Belle varenda gång jag läser boken, men är glad för att hon blev en sån tuff tjej!

10. Berövad av Liz Coley: Boken är riktigt bra skriven, en hemsk & sorglig story om en tjej som försvann & misshandlades... Dessutom så var hon bara 13 år, vilket gör att jag känner stor sympati för henne eftersom hon var jämnårig med mig. Även om boken inte är baserad på en sann historia, så är det mycket sanning i den om vad som verkligen händer runt omkring oss. En bok som verkligen öppnar upp ögonen på en.

Så det var min top 10. Vissa böcker är sorgliga & lite obehagliga medan vissa är man bara ledsen över att det har tagit slut.

Vilken/vilka böcker har fått dig att gråta?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!