tisdag 17 december 2013

Top Ten Tuesday #7

Jag hänger på The Broke and the Bookish Top Ten Tuesday-kategori även den här veckan. Och kanske nästa tisdag. För då är det ju JULAFTON! Får se om det kommer upp något litet inlägg då :)

Denna veckas kategori är: Top Ten New-To-Me Authors I Read In 2013

Jag måste börja med att säga att jag noll-koll på de "nya" författarna jag läst någonting av i år. För jag kommer förmodligen att ta någon författare som jag läste förra året, hm. Vi får se hur det går! Listan är utan inbördes ordning:

1. Orson Scott Card
2. Sophie Kinsella
3. Stephanie Perkins
4. Miranda Kenneally
5. Marie Lu
6. Lesley Pearse
7.  Jamie McGuire
8. Rachel Vincent
9. Lucy Dillon
10. Diana Gabaldon

Så, det var min lista! Haha, jag kom till 5 författare, sedan fick jag gå & kolla i bokhyllan lite...

Lite övrigt;
Läsningen går bra, ska försöka skriva åtminstone 2 recensioner nu i veckan & även det -väldigt - försenade Månadens förlag-inlägg. Kanske får bli dubbelt, för jag har nog glömt förra månadens också. Eller så var det då jag "startade" det. Jag vet inte riktigt. Som ni ser vet jag knappt någonting just nu.

Men i alla fall, det kommer att vara tomt här på bloggen, eller inte inlägg varje dag iaf.
Jag var förresten på The Hobbit 2: Smaugs ödemark igår på bio & jag ska skriva en recension om filmen - nån gång i veckan (framtiden). 


Annars så vet jag inte riktigt vad som kommer upp. Kanske ett inlägg om alla böcker jag har i min bokhylla som är olästa eller kanske något inlägg om årets bästa böcker. Men vi får se - som vanligt!

Ha det så bra nu den här sista veckan innan jul! <3 span="">



1 kommentar:

  1. Hej. Jag vill gärna tipsa dig om författaren Melina Marchetta. Om du inte har läst henne så gör det! Hon är fantastisk!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!