fredag 13 december 2013

Bokbloggsjerka 13-16 december 2013

jerka11Jag är fortfarande sjuk och har sjukt tråkigt här hemma. Så jag har försökt att sova länge så att tiden kan gå lite snabbare. Fast som tur är har jag fått mer tid till att läsa och har kommit mer än hälften i Catching Jordan - Stephanie Perkins.

Om du vill vara med i jerkan kolla in Annikas inlägg här.

Veckans fråga: 
Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

En utav mina solklara favoriter är ju såklart Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg. Duon är ju just nu aktuella med den tredje och sista delen i Engelfors-triologin: Nyckeln. Jag gillade verkligen Cirkeln då den kom ut i bokhandlarna och längtade efter att få läsa Eld, så man kan minst sagt säga att förväntningarna var skyhöga på Nyckeln när den kom ut för kanske ungefär 3-5 veckor sedan. Här hittar ni min recension, som visar hur mycket jag älskar mästerverket som denna författarduon har skapat. 

Sen så kommer jag inte på någon mer författarduo som jag verkligen gillar. Jag har ju läst flera utav böckerna som Rachel Cohn & David Levithan, och deras böcker är ju ganska bra. I alla fall Nick & Norahs oändliga låtlista tycker jag. 

Någon bra författarduo, som enligt dig är värd att läsa något av? Kommentera!

9 kommentarer:

  1. Rachel Cohn & David Levithan ska jag läsa något av :)

    SvaraRadera
  2. Ser framemot att läsa Nyckeln, har önskat mig den i julklapp! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har varit allt annat än kreativ idag. Har läst Cirkeln och ser fram emot de andra två delarna vid tillfälle.

    SvaraRadera
  4. Min solklara favorit också :-)

    SvaraRadera
  5. Cohn och Levithan ska jag snart läsa någonting av :)

    SvaraRadera
  6. Nyckeln tänker jag läsa i januari, tror jag :)

    SvaraRadera
  7. Hade svårt att komma på duoförfattare, men Mats och Sara kom så klart med som favoriter :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har inte läst någon av författarna du nämner, så jag får tro dig på ditt ord!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!