torsdag 28 november 2013

X Publishing läggs ner...

...vilket är en väldigt tråkig nyhet :(

Ni kanske redan har sett på flera andra bokbloggar att bokförlaget X Publishing ska läggas ner. Jag tycker att det är riktigt tråkigt och skulle gärna vilja ha kvar dem i böckernas värld, för de har gett ut så bra böcker! Även om jag inte har läst så många av dem så har jag sett & hört så mycket bra om förlaget och deras böcker. Det är som sagt en riktigt tråkig nyhet. Förlaget är ju ändå en familjemedlem i våra stora bokfamilj.

Det verkade ha stått mellan 2 val för dem: att ha ett annat anpassat utbud eller att lägga ner. Jag tror att ni förstår vad dem valde, va?
Jag förstår de ändå, om dem inte får ge ut de böcker dem vill så är det väl inte så roligt med att jobba på ett förlag? Det är precis som att jag ska skulle jobba på ett förlag som bara ger ut matlagningsböcker och sånt, visst det vore ju ändå kul att jobba på ett förlag men jag kan inte relatera till böckerna; för jag hatar att laga mat.

Bara för det här sorgliga beslutet så ska jag senare i veckan lägga upp Månadens förlag och då blir det om X Publishing. Passar inte det bra ändå? Då får vi ägna vår tid åt förlaget medan det finns kvar.

Vi kan väl säga så här: R.I.P. X Publishing

(Herregud, lite väl sorgligt kanske men ändå, vi kommer att sakna er på förlaget <3 p="">


 

1 kommentar:

  1. Näe. Säg inte att det är sant!!!! Deras böcker är såååååå fina och bra och neeeejjjj usch det här var ju en sjuuuukt tråkig nyhet! :'( Jag som verkligen gillat deras utgivning....hoppas inte böckerna slutar säljas genast då iallafall?! :O

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!