onsdag 20 november 2013

Allt för henne

Titel: Allt för henne
Författare: Nora Roberts
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: 311
Serie: Bröderna MacKade #3
Originaltitel: The Heart of Devin MacKade

Handling:
Devin MacKade har alltid varit säker på en sak det är hans uppgift som sheriff att skydda den lilla staden Antietam och dess invånare. En gång var han också säker på att hans framtid på ett eller annat sätt skulle inkludera Cassie. Men under många år har han varit tvungen att betrakta tålmodigt och plågsamt hur kvinnan han i hemlighet älskar uthärdat ett allt annat än perfekt äktenskap. Det kunde ha blivit de två, men hon gifte sig med fel man.

Äntligen är den vackra Cassie fri, men hon är sårbar och känslig och rädd. Devin vet att han måste gå försiktigt fram för att inte skrämma bort henne. För honom finns ingen annan och han har redan väntat på henne halva livet. Nu måste han följa sitt hjärta. Men vågar Cassie följa sitt?

Omdöme:
Och Nora Roberts lyckas igen! Hon lyckas alltid trollbinda mig med sina böcker fyllda med romantik, humor och vänskap. Varje gång när jag läst ut en bok av henne så vill jag också vara med i hennes böcker och vara den lyckliga huvudpersonen som får sitt lyckliga slut!
Allt för henne är den tredje delen i en miniserie, fast jag råkade läsa tredje (den här boken) delen först och har inte ens läst första boken. Så jag har läst Stolta hjärtan #2 och Allt för henne #3 i serien om bröderna MacKade.

För det första: jag vill väldigt gärna träffa de där 4 bröderna, om de liknar varandra så otroligt mycket och om de verkligen är så snygga, generösa och omtänksamma som i böckerna.
Cassie är verkligen lik en liten älva. Hon verkar så skör och liten att man bara kan tycka synd om henne och hjälpa henne efter det som hände med hennes djävul till f.d. man.
Men innerst inne är hon ändå en kämpe, och jag beundrar verkligen henne.

Devin är så charmig tycker! Fast han har ju ungefär samma temperament som de andra bröderna.. Med andra ord borde man akta sig när han är på dåligt humör.

Jag älskar verkligen barnkaraktärerna i Noras böcker. Tänk vad barn ser och vad kloka de egentligen är. Connor är så himla modig när han vågar stå upp mot Devin, även om det var mot fel man han gaddade upp sig mot så är det skönt att veta att han kan & vill ta hand om sig själv, sin mamma och lillasyster. Och hans vänskap med Bryan tycker jag verkligen att han är värd. Varför ska man reta och mobba någon bara för att hen gillar att läsa och är duktigt i skolan? Jag är duktig i skolan, jag erkänner det gärna, och älskar att läsa. Men ingen mobbar mig, de flesta tycker nog att det är ganska coolt att jag läser så himla många böcker på en månad.

En riktigt bra bok som jag gärna läser om. Serien är helt underbar och med hög förväntan väntar jag på att läsa första och sista delen.

Förlåt om det blev en dålig recension. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag läste boken för några veckor sedan och sedan dess har jag recenserat många andra böcker: mest såna böcker som denna :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker också väldigt mycket om Nora Roberts böcker - man vet vad man får! Men just de här har jag inte läst, får ta och göra det!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!