måndag 28 oktober 2013

Harry Potter-maraton!

Det här lovet har jag bestämt mig för att ha Harry Potter-maraton! Jag har redan sett (nästan) alla filmer, förutom Harry Potter och Dödsrelikerna del 2. Pappa & jag har sett filmerna tillsammans och vi har planerat att även se den sista. Men han är så seg på att bestämma när vi ska göra det, så om vi inte har sett innan höstlovet är slut så ser jag den själv.

Jag har alltid älskat Harry Potter, har läst böckerna och sett filmerna, eller nåja nästan alla. Jag har faktiskt heller inte fått tillfälle att läsa sista boken. Jag har inte böckerna själv, jag har lånat dem på biblioteket men nu till jul så önskar jag mig alla böckerna.

Jag såg första filmen - Harry Potter och De vises sten - igår och för en stund sedan såg jag klart på andra filmen - Harry Potter och hemligheternas kammare - som är den boken/filmen som jag gillar allra mest. Och ni håller jag på att se tredje filmen: Harry Potter och fången från Azkaban .
Som ni märker går det väldigt bra i mitt Harry Potter-maraton!

Ska ni se eller läsa någon speciell bok/serie nu på höstlovet? I så fall vilka eller vilken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!