lördag 12 oktober 2013

Bloggrecension & IMB #43

Elisbeth från Bokvarg har kommit på en väldigt bra idé där hon recenserar olika bokbloggar och skriver ungefär som en bokrecension fast om en blogg i stället. Hon skriver också vad man kan tänka på att ändra eller förbättra, vilket jag tycker är väldigt bra!

Idag har hon recenserat min blogg, här är länken: http://bokvarg.blogspot.se/2013/10/bloggrecension-dolas-bokblogg.html?showComment=1381575868033#c6516666220598152973
Eller klicka bara här.

Det var kul att få någon annans åsikter om vad hon tyckte om min blogg och vad som kan förbättras. Jag ska ha det med recensionerna i åtanke, att jag ska göra ett mer "personligt" avslut med vad jag tycker och så. För det var väl det du menade? :)

Fliken här uppe "Böcker som blir film/Filmrecensioner" har jag tänkt uppdatera väldigt länge nu, men jag har aldrig fått tid. Så nu när höstlovet kommer ska jag börja ändra och fixa lite där.

Även om headern och designen, den ska också ändras. Jag har tagit lite bilder och så, men jag vill hitta den perfekta headern, för den jag har nu är enligt mig lite tråkig ;).
ScarletDetta ska också fixas på höstlovet eller åtminstone innan 2014 börjar.


Något som ni vill att jag ska ändra på eller förbättra här på bloggen?
Kommentera och skriv vad du tycker!

Om ni också vill att eran blogg ska recenseras av henne, så kika in på hennes blogg och kommentera!

Jag har varit på biblioteket i veckan och kunde inte gå därifrån utan någon bok, och jag fick bara med mig 4 böcker hem. Det var:

  • Klicka här (för att se hur jag överlevde sjuan) av Denise Vega. Har redan läst den här boken men ville läsa om den när jag såg den i hyllan.
  • Helena av Josephine Angelini. Efter att ha läst sista och tredje delen Nemesis som började direkt då Hades började, ville jag ha en liten uppfattning vem som var vem. Och så är ju boken också himla bra!
  • Scarlet av Marissa Meyer - har jag velat läsa väldigt länge, och när jag hittade den var lyckan total!
  • Värdshuset av Nora Roberts - jag älskar Nora Roberts böcker och det här är dessutom första boken i en ny serie, kan den bli lika bra som de andra böckerna hon skrivit?

EvermoreDessutom har jag fått hem 4 recensions exemplar också. Jag orkar just nu inte ladda upp någon bild så jag berättar bara vilka det var.

Det var de 4 första delarna i De odödliga - serien av Alyson Noel.
Titlarna: Evermore, Blå måne, Skugglandet och Svart eld. Jag har letat efter första boken sedan den kommit ut, men biblioteket köpte aldrig in boken och man kan säga att jag tappade hoppet lite. Men sedan så, förlaget frågade faktiskt mig om jag ville läsa serien!!
Jag ska även få femte delen, som kommer ut den femtonde oktober, nu i år alltså. Jätte kul!

Just det, kanske borde nämna förlag. xD
Buster Nordic heter förlaget, stort tack till er för böckerna!

Så har ni läst någon av dessa böcker? Vad tyckte ni om dem?

2 kommentarer:

  1. Jag har och har läst alla 'de odödliga' som finns, och tycker att dom är väldigt bra :) hade ingen aning om att femte delen var på väg ut så den måste jag boka nu! :)

    SvaraRadera
  2. Hur kom du i kontakt med Buster Nordic? Har letat efter mailadress till dem men inte hittat :/

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!