söndag 1 september 2013

Månadens läs rapport: Augusti 2013

Tänk vad tiden går fort! Jag har börjat skolan igen och börjar komma tillbaka till gamla rutiner, vilket är skönt. Innebandyn och bowlingen startar den här veckan så det blir extra kul!
Fast tråkigt nog så får jag mindre tid över till bloggen, så ni får räkna med att det kommer bli ganska luftigt mellan inläggen. Men den här veckan så ska det komma upp en recension på Hundar, hus och hjärtats längtan och kanske Beautiful creatures: Svåra val, magiska hemligheter.

Månadens lästa böcker:
Du glömde säga hej dåAugusti
Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
Vår katastrofala historia - Jess Rothenberg
My soul to save - Rachel Vincent
Nyckeln till ljuset - Nora Roberts
Nyckeln till sanningen - Nora Roberts
Nyckeln till mod - Nora Roberts
Insurgent - Veronica Roth
Vinylprinsessan - Yvonne Prinz
The Carrie Diaries - Candace Bushnell
Sommar i New York - Candace Bushnell
Och så levde lyckliga - Lucy Dillon
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar - Lucy Dillon
Femtio nyanser av mörker - E.L. James
Femtio nyanser av frihet - E.L. James
Hundar, hus och hjärtats längtan - Lucy Dillon

Antal: 15
Svenska: 14
Engelska: 1
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar
Bästa bok/böcker:
Jag älskade hela Nyckeln-serien av Nora Roberts och Lucy Dillons böcker även några riktiga höjdare! Och såklart får jag inte glömma Fifty shades-serien. Underbar serie!

Sämsta bok:
Om det var någon bok som var lite mindre bra så var det Vår katastrofala historia.

Kommentar:
I början av månaden gick det fort att läsa ut böcker. Men sedan började skolan och läsande trappades av till 3 böcker. Jag visste redan att det skulle bli så när skolan började så jag hade lagt upp ett lässchema men det gick inte så bra att följa den.
Jag får bara hoppas på att jag hinner läsa lite mer nu i november! Jag måste verkligen läsa ut alla rec-ex som jag har hemma sedan tidigare och de jag fått hem, för bokhyllan är överfylld.

1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!