måndag 1 juli 2013

Månadens läs rapport: Juni 2013

Lästa böcker:

Magin - Maria V. Snyder
Änglarnas kamp - Becca Fitzpatrick
Den femte vågen - Rick Yancey
Farlig förmåga - Jessica Spotswood
Tyst - Hanna Harrington
Belles löfte - Lesley Pearse
Alice i Zombieland - Gena Showater
Den mörkaste viskningen - Gena Showater
De odödligas regler - Julie Kagawa
Rivas drottning - David Eddings
Borde vara död - Pål Eggert
I'd to tell I love you, but then I'd have to kill you - Ally Carter
Kärlekens konspirationer - Helen Dickson
Blodets synder - Eve Silver

Antal: 14 st
Svenska: 13 st
Engelska: 1 st

Bästa bok/böcker:
Blodets synder var förvånandsvärt bra och jag kan tänka mig att läsa nästa del!
Även Magin, Tyst, Alice i Zombielandet och Ally Carters bok med den långa titeln har blivit nya favoriter. Den femte vågen var ruskig och spännande, något att se framemot helt enkelt!

Sämsta bok:
Nja, ingen har inte varit dålig den här veckan men Borde vara död levde upp till mina förväntningar men kunde inte mätas med de andra böckerna.

Kommentar:
Kanske inte den summan jag hade hoppats på, men man jag har ju haft så mycket annat den här månaden; skolavslutning, Star Camp, Kreta så jag har ju hunnit läsa mycket ändå. Den här månaden har nästan alla böcker blivit nya favoriter och jag gillar, rentav älskar, de flesta av dem. Men nästa månad hoppas jag på att komma över 20 st böcker i alla fall!

Summering av det gångna halvåret:
Det har gått 6 månader av 2013 och det innebär 6 månader kvar till år 2014. Och summan hittills av alla böcker jag läst under Januari, Februari, Mars, April, Maj & Juni så har jag läst hela 114 böcker!
Helt otroligt om ni frågar mig!
Jag hade ju ett mål att jag skulle läsa 100 böcker under 2013 och jag har ju redan klarat det + läst 14 böcker till. Så jag klarade målet redan förra månaden eftersom 114 - 14 är lika med 100!
Och för att det ska bli lite roligare resten av året också så kommer jag ha ett till mål då jag ska läsa 200 böcker fram till 31 december 2013.

Tror ni att jag klarar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!