tisdag 2 juli 2013

Lite fynd!

Idag har jag varit med mina underbara kompisar och vi badade (nåja, doppade oss då) i en pool där det var 27 grader...kallt kan man säga. Sen gick vi på stan och när jag skulle hem så visade sig att jag inte hade någon skjuts hem. För mina föräldrar var inte hemma och min lillebror kunde väl knappast ta bilen och åka o hämta mig?

I alla fall så gick jag in på Akademin Bokhandeln och bara kollade för en gångs skull.
Och då upptäckte något jag helt och hållet missat: Nemesis den sista delen i serien Starcrossed av Josephine Angelini och Stad av skuggor av Cassandra Clare hade kommit ut! Är det bara jag som har missat att de böckerna redan hade kommit ut på svenska eller är jag den enda guldfisken i den här skålen? Jag har ibland minne som en guldfisk (som kan simma till den ena sidan i glasskålen och glömma av hur det såg ut i den andra och måste simma tillbaka och kolla och så håller dem på...) så det kanske inte är en så stor nyhet...
Jag såg även att Du glömde säga hejdå av Sarah Dessen hade kommit ut i pocket! Jag har Sarah Dessen andra tre böcker. Jag köpte Mitt perfekta liv och Mycket mer än så på bokmässan i pocketformat. Och förra månaden fick hennes nyaste översatta bok Blunda och hoppa i kartonage. Ingen matching där inte....
Och jag vill helst ha alla hennes böcker i pocket för dem ser så fina ut i bokhyllan!
Nu förtiden är alla bokryggar svarta eller mörka färger. Men Sarahs böcker är så färgglada och mysiga!

Och nu till vad det här inlägget egentligen handlade om:
stadsbiblioteket i min stad där jag bor har varit stängt sedan februari-mars för renoveringar, vilket jag tyckte var helt onödigt. Fast jag måste erkänna att det har blivit mycket luftigare och ljusare. Så jag gick dit också idag och såklart kan man inte gå därifrån utan någon bok. Så jag fick släpa hem 4 böcker när jag fick gå hem (ungefär 2 km). Och dessa 4 böcker var värda besväret:
  • Korsad av Ally Condie - har velat läsa den här boken länge nu, ett perfekt tillfälle när jag såg den i hyllan!
  • Prinsessa i rosa av Meg Cabot - jag måste ju läsa ut den här serien någon gång..
  • Washington D.C. av Meg Cabot - jag har redan läst den här boken en gång, men kunde inte låta bli, perfekt sommarläsning
  • Systrar i jeans: fjärde sommaren av Ann Brashares - en till serie som är perfekt som sommarläsning och som jag inte heller läst ut än
Någon bok som ni vill läsa eller har läst?




Jag vet att det blev dålig kvalité på fotot, upptäckte det nu... :/

1 kommentar:

  1. Systrar i jeans är så bra!! Bästa sommarläsningen! Fick nyligen hem Sisterhood Everlasting som utspelas när systrarna är närmare 30 år. är astaggad inför den!

    Jag brjade läste matchad men tyckte inte den var så bra, så jag läste inte ut den. och meg cabot har jag aldrig varit något stort fan av. men systrar i jeans!!!!

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!