torsdag 25 juli 2013

Korsad

Korsad
Titel: Korsad
Författare: Ally Condie
Förlag: Rabén & Sjögren
Sidor: 367
Serie: Matchad-triologin #2
Originaltitel: Crossed

Handling:

Obs! Kan innehålla spoilers från tidigare delar!

Driven av en längtan efter en framtid som av allt att döma är omöjlig beger sig Cassia till de Yttre Provinserna för att hitta Ky, hennes barndomsvän och ungdomskärlek, som Samfundet har deporterat till en säker död vid fronten. Efter ett tröstlöst sökande står det klart att Ky har lyckats fly in i det förrädiska bergsmassivet, och att tankar om uppror och revolution gror i Samfundets utkanter.

I gränslandet mellan det kliniskt rena och det rebelliskt vildvuxna tvingas Cassia ifrågasätta mycket av det hon håller kärt, men även om hon är beredd att offra allt för att återförenas med Ky kan inget hindra Xander från att återigen ändra spelets regler.

Omdöme:
Okej, jag säger så här: den här boken blev jag väldigt besviken på.
Första delen Matchad var en ny favorit och jag kan säga att förväntningarna på den här boken var ganska höga.
Jag satt bara och väntade på att de skulle hitta Ky, för jag trodde att det skulle bli mer spännande men där fick jag fel.

Jag hoppas att det bara är det vanliga triologi-syndromet att den andra boken är som en mellan bok och brukar vara dålig. Förhoppningsvis om det är det där "syndromet" så  borde tredje delen vara bättre, men det är inte så svårt att slå Korsad men ändå.

Okej, det här blev inte en så rolig recension att läsa. Jaja, kommer att vänta och läsa fler recensioner innan jag läste sista boken i alla fall och se vad andra tycker om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!