tisdag 16 juli 2013

I'd tell you I love You, but then I'd have to kill you

Titel: I'd tell you I love You, But the I'd have to Kill You
Författare: Ally Carter
Förlag: Orchard Books
Sidor: 320
Serie: Gallagher Girls #1 (eller Gallagher Academy)
Originaltitel: -

Handling:
Gallagher Academy might claim to be a school for geniuses - but it's really a school for spies. Cammie Morgan is fluent in fourteen languages and capable of killing a man in seven different ways (three of which involve a piece of uncooked spaghetti). But the one thing the Gallagher Academy hasn't prepared her for is what to do when she falls for an ordinary boy who thinks she's an ordinary girl. Sure, she can tap his phone, hack into his computer, and track him through a mall without his ever being the wiser, but can Cammie have a normal relationship with a boy who can never know the truth about her?

Omdöme:
Jag läste även denna bok på min solsemester och jag blev förvånad över hur fort den tog slut. Även om den var på engelska så kändes det som en bok på svenska, sidorna bara flög förbi och texten översattes automatiskt i huvudet!

Det har nog aldrig hänt att jag läst ut en engelska bok på mindre än en dag!
Jag tycker det är kul att det är en annorlunda bok jämfört med alla andra YA-böcker och fantasy då den här boken handlar om spioner och en spionskola för flickor! Jag tycker det är jättehäftigt och fascinerande med den idéen. Det påminde mig om en annan different bok som heter Härligt oärligt och gissa vem som är författaren? Eller rättare sagt författarinnan? Jo, det väl då klart att det är samma författare som skrivit den här boken: Ally Carter! Jo, det är guldfiskminnet som spökar igen! ;D

Jag hade velat mer om spionerna och deras värld än hur Cammie skulle få Josh osv.
Men det var en intressant handling och den löpte på bra.
Jag säger bara till alla förlag där ute: Ni borde verkligen översätta den här boken!
Den skulle förmodligen sälja massor, för den är helt awesome ^^

Ni som precis kanske har börjat läsa engelska böcker och vill ha något lättläst är det här något för er. För det gick snabbt att läsa ut den och är rolig, med en bra handling och bra karaktärer.

Andra delar i serien:
1. I'd Had to tell You I love You, But then I Had to Kill You
2. Cross my Heart and Hope to Spy
3. Don't Judge a Girl by Her Cover
4. Only the Good Spy Young
5. Out of Sight, Out of Time
6. Titel ej bestämd

1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!