lördag 11 maj 2013

Top 10 filmer/serier

Det kanske inte alltid är så kul att bara läsa böcker och då tänkte jag om jag inte kunde göra ett inlägg om vilka filmer eller TV-serier som är mina favoriter.
Det är ingen speciell ordning.

10. Pitch Perfect såg jag faktiskt bara för några veckor sedan, då jag blev tipsade av en klasskompis om den. Och jag måste bara tacka henne för det!
Det är en komedi med mycket musik, sång och även dans! Om ni inte har sett den tycker jag att ni verkligen borde se den! Och om ni redan sett, se den igen! Och igen, o igen...
Den är oerhört rolig och jag älskar den!
Här nedan är trailern till den!
 
 
 
9. Hunger Games
Hur kan man inte ha den här underbara, fantastiska filmen som en favorit? Jag tycker att den gjort en väldigt bra film, de har fått med många detaljer och händelser från boken som man inte brukar se så ofta i böcker!
Och jag älskar (nästan) alla karaktärer i både filmen/boken: Katniss, Peeta, Gale, Haymitch, Effie, Prim...
Jag är nog inte det enda som håller med om det. ;)
Rekommenderas starkt!
Jag tror att jag inte behöver någon trailer den, men här kommer den iallafall :)
 
 
 
8.  The host
En underbar film på en underbar bok! Den här såg jag förra månaden på bio och älskade den! Glömsk som jag är, har jag inte hunnit lägga upp recensionen på boken även om jag läste den för typ 2 månader sedan...
Jag vill inte avslöja för mycket, för den här filmen borde ni verkligen se.
Det är fantastisk kärlekssaga som utspelar sig i en svår tid.
Rekommenderas väldigt, väldigt, väldigt mycket!
 
 
7. The Vampire Diaries - TV-serien
Jag hatar böckerna men älskar tv-serien. Ja, så kan man skriva om man vill göra en lång historia kort. Jag såg först tv-serien säsong 1 & 2 innan jag läste böckerna, vilket man inte ska göra i vanliga fall men det här var inte ett vanligt fall. Det var tur att jag såg de första säsongerna för annars hade jag nog inte ens fortsatt att se dem. Böckerna skiljer sig jättemycket ifrån tv-serien eller rättare sagt tvärtom. Elena är blond i böckerna och mörkhårig i tv-serien. Allvarligt, hur kan man gör fel på en sådan sak.
Så jag varnar er: LÄS INTE BÖCKERNA utan SE TV-SERIEN!
Det har kommit ut 4 säsonger hittills...
 
 
6. Gossip Girl
Det är ungefär likadant här. Hatade böckerna - fullkomligt älskade TV-serien.
Det blev lite långtråkigt emellanåt med samma gnäll och alltihopa. Men jag såg alla avsnitt och sista avsnittet är min favorit. Lite komiskt, sista avsnittet av typ 120 avsnitt är min favorit. Det tog lång tid innan jag fick se den...
 
5. Pretty Little Liars
Jag har inte kommit så långt ännu utan är ännu fortfarande på första säsongen. Alla tyckte så olika om den här serien att jag bestämde mig för att se om den var något för mig. Hittills tycker jag att den är mycket bra.
 
Just nu står det helt tomt i huvudet och jag har glömt av vilka jag mer hade som favoriter, så i stället kommer det några som har gått/går/kommer på bio!
 
4. Beautiful Creatures (gått)
3. Warm bodies (går)
2. The Mortal Instruments (kommer)
1. Catching fire (kommer)

Och en serie jag skulle vilja se är Secret Circle som bara är en säsong! Så snart ger jag väl mig in på den igen...
 
Någon film/serie som du har sett eller vill se?
Eller vill har du något bra tips?
Kommentera i så fall!
Blir jätteglad för alla tips <3 strong="">
 
Ha en trevlig helg!
 
 
 

1 kommentar:

  1. Nä vampire diaries böckerna är verkligen jättedåliga. Eller, de som heter The return är dålig. De böckerna innan The return är bra, alltså de fyra första.
    Jag tyckte böckerna var bättre än serien i början. Jag läste böckerna innan och störde mig på allt som inte stämde med TVserien. Men nu gillar jag helt klar serien bättre.
    Jag stör mig så mycket på fel hårfärger, hur svårt kan det vara!?

    PLL böckerna är inte värd att läsa alls. TV-serien är bäst!

    Åååå sista GG avsnittet, hur mycket älskar jag det! sååå mycket. Det höjer verkligen Gossip girl även fast det inte var så bra säsong fem, men när man ser sista avsnittet kan man bortse från allt dåligt! :)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!