onsdag 22 maj 2013

Tegelstenstaggen

Jag har blivit taggad av både Elina och Alba. Men seg som jag är så upptäcker jag aldrig sånt, fast som tur var kommenterade Elina och skrev det. Tack för det!
Tack till er båda! Ni måste verkligen kika in på deras bloggar, dem är suveräna!

Instruktionerna:
- hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst
- hitta de två tjockaste böckerna i din bokhylla som du inte har läst
- tagga ytterligare fem bloggare

Jag kan börja med att säga att jag inte har så många tjocka böcker i min bokhylla (om man räknar sidorna alltså) så jag tar med de böckerna jag fått låna av min faster också.

De fem tjockaste böcker som jag har läst:

                                       5. Belle av Lesley Pearse 544 sidor


                         4. Genom dina ögon av Stephenie Meyer 606 sidor

         3. De utvalda: Hemligheternas rike av Kristin Cashore 622 sidor

                           2. Slända i bärnsten av Diana Gabaldon 788 sidor

Hungerspelen: trilogin


  1. Hungerspelen-triologin: Hungerspelen, Fatta eld, Revolt av Suzanne Collins.
     Jag tog den här som en bok och den är (kanske inte så förvånande) 951 sidor.
 
De två tjockaste böcker som jag inte har läst:
2. Bläckdöd av Cornelia Funke 698 sidor
Jag har läst den här, fast inte i pocket format som jag har hemma i bokhyllan...
1. Sjöfararna av Diana Gabaldon 1043 sidor
Den här boken är egentligen en bok jag fått låna från min faster, men den är den tjockaste boken i min bokhylla som jag inte läst just nu.
 
Det kan hända att jag missat någon bok nu, men det här var i alla fall de böcker med flest sidor som jag hittade.
 
Jag har ingen aning om vilka som har gjort den här taggen eller inte så jag taggar alla er bokbloggare som vill göra den!
Kommentera gärna att ni gjort den här på min blogg, för jag är väldigt nyfiken på vad ni svarar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!