måndag 6 maj 2013

Nio liv

Titel: Nio liv
Författare: Rachel Vincent
Förlag: Harlequin (Tack för boken!)
Sidor: ca 544 (kmr inte ihåg..)
Serie: ?? #2 (vet inte namnet på serien heller)
Originaltitel: Rogue

Handling:
OBS! Kan innehålla spoilers från föregående delar i serien...

Katter landar inte alltid på fötterna …Det vet jag bättre än de flesta. Sedan jag återförenades med min flock har jag fattat en del bra beslut, men begått desto fler misstag – misstag av det slag som lett till oskyldiga människors död. Som enda dotter i familjen har jag mycket att bevisa för min far, för rådet och för mig själv. Och medan mördande strykarkatter dyker upp i vårt territorium tvingas jag jobba hårdare än någonsin. Fast därmed inte sagt att jag inte har ork över att förlusta mig med Marc, min partner både på och utanför arbetet.

Men det visar sig snart att de mördande varkatterna har en koppling till några försvunna människokvinnor som alla har en sak gemensamt: de liknar mig till utseendet. Och jag har inte råd att begå ett enda misstag till – för det kan kosta mig livet …

Omdöme:
Om du börjar läsa de här böckerna så varnar jag dig: den här serien är beroende framkallande! Jag kunde inte slita mig!

Karaktären Faythe fängslade mig från första början, det kanske berodde på att hon liknade Rose Hathaway väldigt mycket eller så var det för att hon är en sådan där person som man bara måste tycka om. Hon är självsäker, stark och rolig. Hennes kommentarer, svar och tankar är oftast sarkarstiska och man kommer ofta på sig själv att sitta och flina för sig själv. Det är härligt tycker jag när man får den känslan och det är en del av varför jag läser böcker.

Och såklart så skulle det bli en kärlekstriangel. Fast jag har faktiskt inget emot det i den här boken/serien. Jag tycker bara det är lite kul, okej, ganska kul då, att Marc slår till Jace och deras fientlighet mot varandra.

Jag älskar Faythes alla bröder! Speciellt Ethan, han är en lite busig, skämtsam person som alltid har ett leende på läpparna. Och alla borde tycka om honom, annars så vet jag inte riktigt vad man är...

Det här är en serie mer för vuxna med våld, slagsmål som yngre inte borde läsa. Men jag rekommenderar den till de äldre! Så läs den!

Andra delar i serien:
1. Herrelös
2. Nio liv
3. Flocken
4. Bytet
5. Riven
6. Sista striden

1 kommentar:

  1. kanske borde läsa den här serien, den verkar ju bra.
    Vi ses på fredag! :D

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!