lördag 11 maj 2013

Babbeldrottningen

Titel: Babbeldrottningen
Författare: Meg Cabot
Förlag: Hot Spot
Sidor: 309
Serie: Babbeldrottningen #1
Originaltitel: Queen of Babble

Handling:
Amerikanska Lizzie Nichols har problem. Efter att hennes brittiske pojkvän visat sitt rätta jag är hon ensam i London, och vet varken var hon ska bo eller hur hon ska försörja sig. Livet efter college har gått utför av en och samma anledning: att hon alltid säger fel saker vid fel tillfälle. Att hon inte kan bevara en hemlighet, inte ens behålla minsta lilla sak för sig själv! Vad som än står på spel. Och så träffar hon på den charmige slottssonen Luke...

Omdöme:
När jag först började läsa den här boken i skolan, tänkte jag: "Vad är det här för bok!?". För den var långtråkig och jag kom inte riktigt i "kontakt" med känslorna och karaktärerna. Men nu i efterhand tror jag att det beror på miljön i klassrummet: lite stökigt och inte så tyst. 

Så efter någon vecka tog jag hem den och ställde den i bokhyllan igen. Och så efter en impuls tog jag fram den (förr) förra veckan och började läsa lite smått i den och jag upptäckte att den var riktigt, riktigt bra! Jag fastnade lätt för Luke, han var så charmig, rolig och omtänksam! Och även för huvudpersonen Lizzie, fast jag undrar hur hon lyckas försätta sig i sådana konstiga situationer...
Hennes (f.d) pojkvän Andrew var ju ärligt talat en skitstövel. Så nog om honom.

Meg Cabot har varit en lite till och från favoritförfattare för mig. Jag gillade inte hennes serie Allie Finkles regler för tjejer, fast den är för mer 9-12 årsåldern, och En prinsessas dagbok var ibland jättebra och ibland liiite mindre bra. Men hennes böcker Washington D.C. och Nu eller aldrig gillar jag väldigt mycket och är några av mina favoritböcker. Och nu är även Babbeldrottningen med den på listan.

Jag har andra boken och har redan läst ut den, hehe...
En bok som jag verkligen rekommenderar! En lite pinsam bok men det är bara kul ;D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!