lördag 20 april 2013

Rädda mig inte!

Titel: Rädda mig inte!
Författare: Tahereh Mafi
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 399
Serie: Juliette #2
Originaltitel: Unravel me

!Obs kan innehålla spoiler om man inte läst första boken!

Handling:
Juliettes beröring är dödlig. Hon satt inlåst på grund av sin förbannelse i åratal. Men så träffade hon Warner, den vackre unge mannen utan hjärta. Han gav henne frihet, men bara i hans fångenskap, och om hon använde sin kraft i tyranniets tjänst. Juliette vägrade och flydde tillsammans med Adam, rebellen som bad henne att slåss för friheten och för deras framtid som älskande. Men lika brinnande och okuvlig som Adams och Juliettes kärlek vuxit sig - lika förbjuden kommer den att bli.

Omdöme:
LYSTRING: OM NI INTE LÄST DENNA SERIE, HAR NI NÅGOT OTROLIGT FRAMFÖR ER!

Den här serien är otrolig. Den är helt fabulös!
Världen som Juliette, Adam och Warner lever är lite skrämmande, jag själv skulle inte vilja leva där.

Karaktärerna är riktigt, riktigt bra. Efter att ha läst första delen Rör mig inte! så tyckte jag mest om Adam och Juliette. Då var de ett fantastiskt par och då hatade jag Warner. Sen efter att ha läst mellanboken Falla sönder så tyckte jag synd om Warner. Och nu när jag läst Rädda mig inte! Så tycker jag faktiskt mest om Warner. Han har utvecklats så mycket sedan första boken! Jag hoppas på Warner och Juliette nu, de passar varandra! Warner har blivit rolig, omtänksam och mycket snällare!

Ni måste bara läsa den här boken! LÄS, LÄS, LÄS!

Andra delar i serien:
1. Rädda mig inte
1.5 Falla sönder
2. Rädda mig inte

 


1 kommentar:

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!