tisdag 30 april 2013

Den mörka staden

Titel: Den mörka staden
Författare: Carrie Ryan
Förlag: Styxx Fantasy (tack för boken!)
Sidor: 388
Serie: De oheliga #3
Originaltitel: The dark and hollow places

Handling:
En gång i tiden var den Mörka staden fylld med fantastiskt ljus, mäktiga byggnader och vackert klädda människor i kostymer och skyhöga klackar. Nu är staden en ruin, dess stålbalkar pekar nakna mot himlen och på de ogrästäckta gatorna driver de oheliga omkring, ständigt hungriga.

I staden bor Annah, som skulle göra vad som helst för att slippa ifrån sin verklighet och vara tillbaka i byn där hon växte upp, i De vassa tändernas skog. Annah kan inte glömma sin tvillingsyster Abigail som hon lämnade gråtandes på en stig i skogen och aldrig mer återfann.

Omdöme:
Jag gillade inte första boken De vassa tändernas skog så värst mycket, men andra delen De dödas strand lite mer och nu har jag kommit till sista och tredje delen Den mörka staden och den här är helt klart min favorit i serien.
Jag gillade karaktärerna mer och man fick lära känna dem i stället för att bara vara en åskadare som i de andra böckerna.

Det blir inte en så lång recension så jag ska fatta mig kort:
Den här bokens huvudperson Annah gillade jag väldigt mycket. Men jag blev några gånger trött på hennes gnäll om att Elias var hennes och inte hennes systers.
Slutet kändes inte riktigt som ett slut. Men det funkar för mig.
Jag hade redan hoppats på att det skulle hända så jag blev väldigt glad över att mina förhoppningar slog in.

Om ni har läst de två första delarna och tyckte sådär om dem, som jag, så tycker jag att ni ska ge den här en chans. Jag blev positivt överraskad och blev till slut nöjd med den här serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!