måndag 25 mars 2013

Tigertrubbel

TigertrubbelTitel: Tigertrubbel
Författare: Lucy Courtenay
Förlag: B Wahlströms (tack för boken!)
Sidor: 207
Serie: Vilda #1
Originaltitel: Wild - Tiger Trouble

Handling:
Tori och Taya är tvillingar, fast olika i allt förutom sitt identiska yttre. Men de har en sak gemensamt - de är båda inbitna djurvänner. Tur är det väl då att tvillingarnas mamma tar hand om vilda och exotiska djur. Just nu delar familjen till exempel sitt hem med två tigerungar som har blivit vanvårdade av sin tidigare ägare.

Att ha tigrar i huset är fantastisk, men när systrarnas pappa blir allvarligt sjuk och måste sluta jobba så kanske familjen inte längre har råd att ta hand om tigerungarna!Enda räddningen tycks vara att starta en djurmodellsagentur. Men hur lär man busiga tvillingtigrar att gå fot?

Omdöme:
En härlig och mysig bok! Den här är kanske mest riktad mot åldersgruppen 9-12 år, men passar äldre likaså. Det är lika kul att få läsa om djur, jag är också en människa som inte kan leva utan djur! Jag har 1 kanin, Adidas, och 2 marsvin, Siska och Pärla, som jag delar med min bror.

Åter till boken; som sagt den kanske är riktad till de yngre, men det är skönt att ibland bara läsa en lite enklare, kortare bok än de tjocka, svårare böckerna som finns nu.
Ibland kändes det lite barnsligt och inte så mycket allvar.

Slutet är en spoiler (enligt mig) så jag vill gärna läsa nästa del och få reda på vad som hände alla.


En bok som rekommenderas till djurälskare, de yngre men även de äldre för en mysig, lättläst bok om hur det är att bo med vilda och exotiska djur i sitt hem!

1 kommentar:

  1. Beställde den också från B.Wahlströms som rec-ex (eller du kanske inte ens beställde den?:), och tyckte rätt lika som du om den, att det var en mysig bok men kanske riktad för lite yngre!;)

    SvaraRadera

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!