fredag 1 februari 2013

Pandemonium

Bild på bokomslagTitel: Pandemonium
Författare: Lauren Oliver
Förlag: Bonnier Carlsen (Tack för boken!)
Sidor: 387
Serie: Delirium #2
Originaltitel: Pandemonium

Handling:
Hon offrade allt för kärleken. Nu har hon förlorat den för alltid.
Lena ger sig av på en livsfarlig resa genom Vildmarken, till den växande motståndsrörelsens fäste. Samtidigt som det börjar viskas om revolution dras Lena in i ett livsfarlig spel. Här är äntligen den gastkramande uppföljaren till "Delirium".
Den gamla Lena är död. Hon lämnades kvar med Alex blodiga kropp bakom en mur av eld och rök, när de tillsammans försökte fly till vildmarken. Den nya Lena lever från dag till dag. I Vildmarken finns inget förflutet. Det enda som spelar någon roll är nuet, och vad som kommer att hända i framtiden. Och i framtiden finns en möjlighet att motarbeta regimen. I framtiden finns hopp.

Omdöme:
Jag gillade inte Delirium så mycket, men nu har jag ändrat mig om den här serien. Den är inte dålig utan väldigt bra! Jag tycker mycket bättre om Lena nu, hon är inte lika självisk, eller jo, lite är hon fortfarande men inte lika mycket.
Fast det var lite konstigt hur fort hon ändå kom över Alex.

Och det börjar bli lite jobbigt för (liten spoiler varning) jag vet inte riktigt om jag ska hålla på Julian eller Alex. Efter att har läst Pandemonium läste man ju mer om Julian, så just nu håller jag på honom. Men jag läste om Delirium och nu håller jag lite, lite mer på Alex. Jag hoppas att vi får läsa om både två i Rekviem.

Men nu Oliver lyckades göra en sak. Igen. Hon gjorde en cliffhanger (i alla fall för mig) så nu måste jag ju bara läsa tredje delen. Varför? Det har jag undrat.

Så om du inte gillade Delirium så mycket tycker jag ändå att du ska den här boken en chans. För det är den värd. Lauren Oliver är en otrolig författare som skriver väldigt bra, och kommer nog att lyckas med den tredje och sista boken rejält.

Andra delar i serien:
1. Delirium
2. Pandemonium
3. Rekviem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!