torsdag 3 januari 2013

Filmrecension: The Hobbit: Unexpected Journey

The Hobbit: Unexpected Journey var en riktigt bra film med spänning och regisören har fångat det mest från boken vilket bra!
Den var inte lika bra som de andra Sagan om Ringen filmerna, men nära där på.

Effekterna var häftiga och det är helt otroligt hur man lyckas skapa alla scener, tycker jag.
Jag hade gärna velat ha lite mer humor i filmen, som det var i de andra filmerna. Jag satt nästan och jämförde filmen med de, och det tänker jag inte göra igen. För det skulle nog vara svårt att fixa så att allt blev som förut.

Det kommer att bli spännande att se Smaug i nästa film, eftersom de inte har filmat honom.

En film som jag rekommenderar väldigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!