torsdag 13 december 2012

Tankeläsaren

Titel: Tankeläsaren
Författare: Kristin Cashore
Förlag: Semic
Sidor: 479
Serie: De utvalda #1
Originaltitel: Graceling

Handling:
Katsa är en särling - född med en särskild gåva. Hon är slagskämpen ingen kan besegra. Men allt förändras när hon möter prins Po. Han är mystisk, svårslagen i strid och har ögon som ser rakt igenom henne. Men vad döljer han?

Omdöme:
Jag Älskar den här boken - med just det, ett stort, stort Ä.
Hela handlingen är spännande och på top i hela boken! Det är mycket action i boken, vilket är bra!
Jag tycker det är jätte häftigt med idéen om särlingarna. Jag skulle själv vilja ha en speciell gåva :) Om jag fick välja skulle jag nog välja överlevnadens gåva. Eller någon gåva så att man kan tala med djur, det skulle vara kul :)

Karaktärerna är några man inte glömmer i första taget. Katsa är en utav få kvinnliga huvudpersoner är kan försvara sig själva och är självständiga, och det älskar jag!
Och Po är mystisk i början i boken, och det gör att man bara vill veta mer om honom.

Språket är riktigt bra, och det är bra med lite roliga kommentarer i mellan åt, annars så blir det nästan för spännande :)

En kort sammanfattning om boken:
Läs den! Den är spännande med mycket action. Helt underbar!

Andra delar i serien:
1. Tankeläsaren
2. Monstrets dotter
3. Hemligheternas rike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!