måndag 10 december 2012

Spotlight

SpotlightTitel: Spotlight
Författare: Meg Cabot
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 230
Serie: En prinsessas dagbok #2
Originaltitel: Princess in the spotlight

Handling:
Lektioner i vett och etikett fortsätter, men Mia vänjer sig inte vid att vara prinsessa av Genovia. Hon har andra, viktigare, saker att tänka på. Vem kom det mystiska kärleksbrevet ifrån? Vad ska hon göra för att få Michaels hjärta?
Och hur gör man när man blir intervjuad i TV?

Omdöme:
Jag är verkligen glad att jag fortsätta att läsa den här serien!
Jag tyckte inte om den första boken, och hållde på att ge upp. Men det är jag glad för att jag inte gjorde!

Karaktärerna var mycket bättre och hela boken var riktigt bra!
Det var också roligt att läsa hennes dagbok :)

Meg Cabot är en duktig författare som skriver bra tjej-böcker.
Jag kanske till och med ska köpa hela serien.

Andra delar i serien:
1. Tiara och Dr Martens
2. Spotlight
3. Kär?
4. Till er tjänst
5. Prinsessa i rosa
6. Prinsessa i högform
7. Partyprinsessan
8. Prinsessa på väg
9. Prinsessan Mia
10. Prinsessa för alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!