måndag 3 december 2012

punktebbas Julkalender - Dag 3

Bara 21 dagar kvar till julafton! "suck" Varför måste det vara 3 veckor kvar?!?
Det kunde väl ha varit 3 dagar.

Dagens fråga:
Jag önskar att jag skrev den boken

Det finns många böcker jag önskat att jag själv skrivit och Harry Potter -serien är en av dem.
Jag skulle gärna velat skriva Mercy Falls vargar också, den är en så underbar serie!
Men serien De odödliga - Tamora Pierce är den som jag helst skulle vilja har skrivit!
En helt underbar fantasy serie med humor, vänskap och djur!

Fast helst skulle jag vilja att böckerna som man själv har skrivit förblir som dem är.
Tänk om jag skulle skriva om Harry Potter?
Hur skulle jag skriva? Det kanske hade slutat annolunda, så som jag ville att det skulle bli.
Nej, jag vill att deras böcker ska vara deras böcker och ingen annans :)

//Dola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!