tisdag 25 december 2012

Jagad

Titel: Jagad
Författare: Meg Cabot
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 273
Serie: Airhead #3
Originaltitel: Runaway

Handling:
Obs! Kan innehålla spoilers!
"Det går inte att fly när alla vet vem man är."
Em Watts, som har fått sin hjärna transplanterad till den rika, snygga fotomodellen Nikki Howards kropp, börjar komma närmare sanningen om företaget Stark.
Men det blir konsekvenser som hon inte förutsätt.
Ska hon fortfarande kunna älska Christian, hennes ungdomskärlek, även om han har blivit en elak skurk?

Omdöme:
Jag är glad över att jag läste den här sista boken i serien. Den har återhämtat sig från det dåliga i andra boken, Att vara Nikki, och har blivit mycket bättre.

Spänningen har stigit och man vet inte riktigt vad som gömmer sig bakom företaget Stark egentligen. Och när jag väl fick reda på det, så verkade det logiskt.

Det var bra att det slutade som det slutade. Jag tänker inte spoila om slutet, så om ni vill veta varför jag tycker som jag tycker, så får ni läsa boken!

Språket är bra, det speglar väldigt mycket språket tonåringar pratar idag och det kändes som att man själv var huvudpersonen i boken.

Meg Cabot är en jättebra ungdoms-författare som skriver om tjejer som råkar utför någonting. Som t.ex. i Allie Finkles regler för tjejer - serien så måste Allie flytta från sin gamla skola och sina kompisar till ett helt nytt liv, i En prinsessas dagbok får vi läsa om Mia, som får reda på att hon är en prinsessa, och i hennes dagbok får vi läsa vad som händer i hennes liv, vad hon tycker och tänker. Och nu i
Airhead-serien så får vi läsa om Em som vaknar upp i någon annans kropp och får leva ett nytt liv.

Andra delar i serien:
1. Airhead
2. Att vara Nikki
3. Jagad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!