lördag 22 december 2012

Airhead

AirheadTitel: Airhead
Författare: Meg Cabot
Förlag: Raben & Sjögren
Sidor: 291
Serie: Airhead #1
Originaltitel: Airhead

Handling:
"Det är utsidan som räknas. Ingen bryr sig om insidan."
När Em Watts vaknar upp efter en månad i koma, upptäcker hon att hon är någon annan! Hon har blivit den snygga fotomodellen Nikki Howard.
Em, numera Nikki, är mer än pojkflicka än en partyprinssessa och har ingen aning om hur hon ska klara sig i det nya fotomodells livet.

Omdöme:
Jag hade ganska höga förväntningar på den här boken , och jag kan börja med att skriva att den nästan, bara nästan, steg över mina förväntningar.
Men tyvärr så gjorde den inte det.

Karaktärerna var inget vidare, jag gillade inte den första Nikki, hon var ganska elak av sig, vad jag förstod av hennes kompisar. Den enda jag gillade var Lulu, Nikkis bästa vän. Hon var så rar och snäll! Även mot Em, fast det inte egentligen var hennes bästis längre. Och Nikkis hund Cosabella. Åh, så fint namn, och den verkar vara så mysig att jag själv önskar mig en sådan hund!

Språket är riktigt bra, det passar tjejer i alla nästan alla åldrar, men bäst för tjejer mellan 12 - 15 år. Det märks att det är en tjejbok, allt mode och smink. Jag skulle inte stå ut med det. Jag är nöjd med det jag har :)

Andra delar i serien:
1. Airhead
2. Att vara Nikki
3. Jagad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Undrar du något? Eller vet du en bok jag bara måste läsa?
Eller vill du bara säga hej? Kommentera!